KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

web printing

Swedish translation: rulloffset


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:web printing
Swedish translation:rulloffset
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

08:32 May 27, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: web printing
En tryckteknik. Den har inget med utskrift av internetsidor att göra.
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Rulloffset
Explanation:
skriver munken
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Ja visst är det rulloffset. Tackar så mycket. Nu är min dag räddad !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Rulloffset
Mario Marcolin
2weboffset
Elpida Karapidaki


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Rulloffset


Explanation:
skriver munken


    Reference: http://www.munkedals.se/engelsk/munkenguiden/repro_tryckmeto...
    Reference: http://www.munkenpapers.com/munkenguiden/repro_tryckmetoder....
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883
Grading comment
Ja visst är det rulloffset. Tackar så mycket. Nu är min dag räddad !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elpida Karapidaki: Om Weboffset är det Hans-Bertil menar så har du alldeles rätt. Hittade termen i EURODIC. också : )
33 mins
  -> Tack Elpida

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
weboffset


Explanation:
Kan det vara
web-offset printing?

webboffset tryckeri
Sörmlands Grafiska
www.quebecornordic.com



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-27 14:33:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Om weboffset är den rätta termen så har
Mario hittat den svenska motsvarigheten : )
När jag sökte på google hittade jag ovanstående website
men Mario\'s förslag ger fler träffar.

Häls
Elpida

Elpida Karapidaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 184