KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

non contractual pictures

Swedish translation: bilder och illustrationer är inte bindande


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non contractual pictures
Swedish translation:bilder och illustrationer är inte bindande
Entered by: Klas Törnquist

16:58 May 27, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: non contractual pictures
Sammanhanget är en manual för trådlösa telefoner - tyvärr är uttrycket lösryckt ur sitt sammanhang. Jag översätter egentligen från engelska, men det verkar som om alla engelska exempel man hittar med Google (non-contractual pictures) är översättningar från franska (?).

Någon som kan förklara vad detta innebär och har en bra svensk översättning?
EKM
Sweden
bilder och illustrationer är inte bindande
Explanation:
Grov gissning. Kan ingå i ett förbehåll där andemeningen är att bilderna kanske inte visar exakt hur produkten ser ut.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Jag anvande din linje!Tack sa mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1taxefria bilder
Mats Wiman
1 +3bilder och illustrationer är inte bindande
Klas Törnquist
2icke upphovsrättsskyddade bilder (?)
Elpida Karapidaki


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
taxefria bilder


Explanation:
bilder utan debitering


    Ernst 2000+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos
2 days4 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
bilder och illustrationer är inte bindande


Explanation:
Grov gissning. Kan ingå i ett förbehåll där andemeningen är att bilderna kanske inte visar exakt hur produkten ser ut.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Jag anvande din linje!Tack sa mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
9 mins
  -> Tackar!

agree  Hans-Bertil Karlsson: Det verkar faktiskt ganska troligt att det är så. Merriam Webster ger visst stöd för denna teori också.
10 hrs
  -> Thank U, too!

agree  Janica Lundholm
12 hrs
  -> Tack.

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
icke upphovsrättsskyddade bilder (?)


Explanation:
En till gissning:

Kan det kanske ha att göra med

Upphovsrätt och kopiering

särskilda regler om bilder

any kind of creative work (for example, articles, pictures, audio, video, etc.) that is published under a non-restrictive copyright license and format that explicitly allows the copying of the information.



    Reference: http://www.hjelms.se/lagar/url.html
Elpida Karapidaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 184