KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

free-allocation keys

Swedish translation: funktionstangenter/-knappar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:free-allocation keys
Swedish translation:funktionstangenter/-knappar
Entered by: Bo Soderholm

11:44 Jun 29, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: free-allocation keys
Manual till karusellsvarv-elektronikdelen. Det talas om "functions of the free-allocation keys", dessa knappar benämns T1, T2, T3 etc, samt med bilder och de styr rotation av maskinens verktygsmagasin etc.Förf. ej native-speaker
jenjen
funktionstangenter/-knappar
Explanation:
På vanliga tangentbord brukar de kallas så. Det är då knappar som kan "programmeras" till att utföra olika funktioner.
Selected response from:

Bo Soderholm
Grading comment
Tack än en gång för din hjälp!!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fritt definierbara knapparReino Havbrandt
4funktionstangenter/-knapparBo Soderholm


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fritt definierbara knappar


Explanation:
eller egendefinierade funktionstangenter

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
2 hrs

agree  Hans-Bertil Karlsson
6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
funktionstangenter/-knappar


Explanation:
På vanliga tangentbord brukar de kallas så. Det är då knappar som kan "programmeras" till att utföra olika funktioner.


    Egen erfarenhet
Bo Soderholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 281
Grading comment
Tack än en gång för din hjälp!!