KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

emergency limit switch

Swedish translation: nödgränsläge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emergency limit switch
Swedish translation:nödgränsläge
Entered by: myrwad

08:50 Jul 1, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: emergency limit switch
manual till karusellsvarv. Eldelen. Avsnittet förklarar bl.a. tryckknapparna på operatörspanelen. En knapp heter "Reset limit switches" och ett meddelande som kan komma upp på displayen är "Emergency limit switches" som dyker upp när en axel når nödlägesgränsbrytaren. kan jag kalla dessa två "Återställ gränsbrytare" (knappen)och "nödlägesgränsbrytare"(meddelandet). Skulle det funka, tro?
jenjen
återställ gränslägen resp nödgränslägen
Explanation:
Enkelt och korrekt vill jag påstå efter mer än 30 år i branschen.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5återställ gränslägen resp nödgränslägenmyrwad
4Återställ gränslägesbrytare / Nödstoppsbrytare aktiverad(e)Hans-Bertil Karlsson


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Återställ gränslägesbrytare / Nödstoppsbrytare aktiverad(e)


Explanation:
skulle väl kunna fungera

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
återställ gränslägen resp nödgränslägen


Explanation:
Enkelt och korrekt vill jag påstå efter mer än 30 år i branschen.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075
Grading comment
Tack för hjälpen!