KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

on/off default

Swedish translation: på som standard / av som standard


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on/off default
Swedish translation:på som standard / av som standard
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

10:20 Jul 2, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: on/off default
Manual till karusellsvarv. Eldelen (handlar mest om styrningen, CNC etc). Ur lista på felmeddelanden. Medd. lyder: Cross rail left index on default (resp. off default)Förf. ej native speaker
jenjen
på som standard / av som standard
Explanation:
default brukar ju översaättas antingen som Förvalt läge eller som Standard läge. Svens förslag om Normalt används också.

Personligen föredrar jag Standard
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
tack får hjälpen. Ditt förslag låter logiskt och bra, så jag kör på det!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4på som standard / av som standardHans-Bertil Karlsson
3i normalläge / ej i normalläge
Sven Petersson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i normalläge / ej i normalläge


Explanation:
WARNING: This is a guess!


    Reference: http://www.softwolves.pp.se/misc/arkiv/sv/0/0181.html
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
på som standard / av som standard


Explanation:
default brukar ju översaättas antingen som Förvalt läge eller som Standard läge. Svens förslag om Normalt används också.

Personligen föredrar jag Standard

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
tack får hjälpen. Ditt förslag låter logiskt och bra, så jag kör på det!