KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

support

Swedish translation: stöd, hållare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:support
Swedish translation:stöd, hållare
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

14:17 Jul 2, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: support
manual till karusellsvarven, eldelen. Avsnittet beskriver bl.a. CNC-styrning av verktygsmagasinet. Meningen lyder: "travel of the support into the magazine rotation point". Tagen ur en lista över de moment som ingår i överlämnande av verktyg mellan magasinet och rammen. Därefter följer "frikoppling av magasinet, rotation av magasinet, indexering av magasinet etc". Förf. ej native speaker.
jenjen
stöd, hållare
Explanation:
som jag förstår, är det någon slags hållare som håller verktyget på dess väg till magasinet
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tackar!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5supportmyrwad
4stöd, hållareHans-Bertil Karlsson
3hållareReino Havbrandt


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stöd, hållare


Explanation:
som jag förstår, är det någon slags hållare som håller verktyget på dess väg till magasinet

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tackar!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
support


Explanation:
heter det på svenska också. Googling på "supportsvarv" ger 163 träffar. Min farsa pratade om supportsvarv redan på 60-talet.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hållare


Explanation:
Av sammanhanget att döma så syftar support här på hållaren eller fästet (gripdonet) i den växlare (robot) som hanterar verktygen i magasinet.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026