KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

FM Datasheet 8-23

Swedish translation: FM Datablad x-yy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:FM Datasheet 8-23
Swedish translation:FM Datablad x-yy
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

10:38 Jul 5, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / fire protection
English term or phrase: FM Datasheet 8-23
Det handlar fortfarande om brandskydd och man rekommenderas att läsa ovanstående skrift. Kontext: "...and a dedicated guideline for fire protection of non-woven storage arrangements such as the FM Datasheet 8-23 "Rolled Non-woven Fabric Storage." Jag undrar om nån vet vad FM står för. Kan det möjligen vara "fire marshal" (brandchef)?
Elisabeth Lundberg-Karlsson
Sweden
FM Datablad
Explanation:
FM Global är ett kombinerat försäkringsbolag och en organisation som tar fram säkerhetslösningar. Googla på hela "rolled non woven fabric storage" så hittar du det datablad som din fråga refererar till. Länk finns också nedan
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Stort tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1FM DatabladHans-Bertil Karlsson
3 +1FM Datablad 8 - 23uffe
3Fire Monitor ?Nigel Skipper


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
FM Datablad 8 - 23


Explanation:
Jag skulle betrakta FM som ett egennamn och ej översätta det.

uffe
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fire Monitor ?


Explanation:
Tror inte man använder fire marshal i sådana sammanhang . . men?

Nigel Skipper
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 178

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
FM Datablad


Explanation:
FM Global är ett kombinerat försäkringsbolag och en organisation som tar fram säkerhetslösningar. Googla på hela "rolled non woven fabric storage" så hittar du det datablad som din fråga refererar till. Länk finns också nedan


    Reference: http://www.fmglobal.com
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Stort tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
2 days22 hrs
  -> tack