KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Air filter restriction switch

Swedish translation: filtrets tryckfallsbrytare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Air filter restriction switch
Swedish translation:filtrets tryckfallsbrytare
Entered by: Mario Marcolin

13:53 Nov 4, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Air filter restriction switch
Till luftfiltret i en motor
Mario Marcolin
Sweden
brytare för igensättning av filter
Explanation:
eller
filtrets tryckfallsbrytare
PS:
Tryckvakt är nog helt ok ockå. Kan ev vara mer avancerad och kontrollera ett tryckområde. Om man bara kollar restriction, så finns deten brytpunkt, när trycket stiger pga igensättning av filtret
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack till er båda för bra förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1luftfiltervaktmyrwad
4brytare för igensättning av filterReino Havbrandt


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
luftfiltervakt


Explanation:
Ett förslag.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: känns ganska bra
34 mins
  -> Tack!

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brytare för igensättning av filter


Explanation:
eller
filtrets tryckfallsbrytare
PS:
Tryckvakt är nog helt ok ockå. Kan ev vara mer avancerad och kontrollera ett tryckområde. Om man bara kollar restriction, så finns deten brytpunkt, när trycket stiger pga igensättning av filtret

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026
Grading comment
Tack till er båda för bra förslag!