KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

interface conveyor

Swedish translation: mellantransportör


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interface conveyor
Swedish translation:mellantransportör
Entered by: Gorel Bylund

15:51 Nov 5, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: interface conveyor
Transportband, produktionslina. Maskin som buffrar produkter mellan olika bearbetningar.

Så vitt jag kan förstå handlar det nu om överföring av produkter mellan olika delar av transportlinan. Finns det någon bra svensk term, tro?
Gorel Bylund
Sweden
mellantransportör
Explanation:
även de andra förslagen är ok
På ref. kan du köpa en
Komplett mellantransportör + vändare (kona) Utmatningsbord vändare + litet utmatningsbord för bara 145000:-.
Bonus: två termer som du frågat om tidigare, tror jag.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tusen tack!

Jag föll för mellantransportör, det känns enklast men ändå tillräckligt tydligt. Övergångstransportör kommer som god tvåa.

- och tack för bonusorden!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bufferttransportör, samlingstransportörmyrwad
4överflyttare
Mario Marcolin
4mellantransportörReino Havbrandt


Discussion entries: 2





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bufferttransportör, samlingstransportör


Explanation:
passar ju bra om det handlar om att buffra produkterna mellan behandlingarna. Kanske passar det bättre med "övergångstransportör" om det handlar om en anpassning mellan olika typer av transportörer.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 04:55:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Din egen beskrivning, \"växel\", kan också vara OK.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6067

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mellantransportör


Explanation:
även de andra förslagen är ok
På ref. kan du köpa en
Komplett mellantransportör + vändare (kona) Utmatningsbord vändare + litet utmatningsbord för bara 145000:-.
Bonus: två termer som du frågat om tidigare, tror jag.


    Reference: http://www.burbage.se/maskinlista.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026
Grading comment
Tusen tack!

Jag föll för mellantransportör, det känns enklast men ändå tillräckligt tydligt. Övergångstransportör kommer som god tvåa.

- och tack för bonusorden!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
överflyttare


Explanation:

cf överföringstransportör
http://www.rinoma.se/comissions/domsjo/sid2.htm

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883