KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

strip

Swedish translation: Patronband


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strip
Swedish translation:Patronband
Entered by: C. Heljestrand

09:32 Nov 7, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: strip
En bultpistol: "STUDS
Studs without a strip box of 100 units
Studs with a strip box of 500 units
+ 1 rubber spring"
Monica Berntsson
Sweden
Patronband
Explanation:

heter det inte patronband? Kolla på www.hilti.se och gå in på en av bruksanvisningarna.

"3. Dra manuellt fram patronbandet en patron. Använd återstående patroner i patronbandet. Ta ut det förbrukade
patronbandet och avfallshantera det på sådant sätt, att det inte kan användas på nytt eller missbrukas."
Selected response from:

C. Heljestrand
Spain
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Patronband
C. Heljestrand
5 +1bandHans-Bertil Karlsson


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
band


Explanation:
Bultarna levereras bandade för automatisk matning i pistolen, ungefär som patroner för gamla tiders kulsprutepistoler

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jenjen: ja, och så ska det ju vara ett komma-tecken mellan strip och box. Finns ju risk för feltolkning.
10 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Patronband


Explanation:

heter det inte patronband? Kolla på www.hilti.se och gå in på en av bruksanvisningarna.

"3. Dra manuellt fram patronbandet en patron. Använd återstående patroner i patronbandet. Ta ut det förbrukade
patronbandet och avfallshantera det på sådant sätt, att det inte kan användas på nytt eller missbrukas."


C. Heljestrand
Spain
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 136
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mattias Kar�n
46 mins

agree  JessicaC
46 mins

neutral  jenjen: Kan inte patron i detta fall även vara skjutspik? har hittat termen bandad skjutspik i samband med bultpistol
2 hrs