KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Strip stud

Swedish translation: bandad skjutbult


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Strip stud
Swedish translation:bandad skjutbult
Entered by: Monica Berntsson

11:55 Nov 7, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Strip stud
En bultpistol, förbrukningartiklar, bultar.
Monica Berntsson
Sweden
bandad skjutbult
Explanation:
Strip är ju band och stud är ju egentligen bult. Fast spik förekommer märkligt nog också på leverantörernas webbsajter - detta till trots att spikpistol och bultpistol är 2 helt skilda verktyg.

En googliing på bultpistol är inget för känsliga magar :-( Hälften av träffarna handlar om slakt av djur :-(( URRRK

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 50 mins (2003-11-07 13:46:05 GMT)
--------------------------------------------------

Skjultbult på band är en annan variant
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bandad skjutbultHans-Bertil Karlsson
5bandad skjutspikjenjen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bandad skjutspik


Explanation:
Stud verkar betyda både patron och skjutspik.


    Reference: http://www.kartro.se/DOK8/skjut.pdf
jenjen
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
strip stud
bandad skjutbult


Explanation:
Strip är ju band och stud är ju egentligen bult. Fast spik förekommer märkligt nog också på leverantörernas webbsajter - detta till trots att spikpistol och bultpistol är 2 helt skilda verktyg.

En googliing på bultpistol är inget för känsliga magar :-( Hälften av träffarna handlar om slakt av djur :-(( URRRK

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 50 mins (2003-11-07 13:46:05 GMT)
--------------------------------------------------

Skjultbult på band är en annan variant

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Madeleine MacRae Klintebo
19 days
  -> Tack Madeleine