KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

CBN-tool

Swedish translation: CBN verktyg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CBN-tool
Swedish translation:CBN verktyg
Entered by: jenjen

14:01 Nov 7, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: CBN-tool
Verktyg vid hårdsvarvning. CBN står tydligen för Cubic Boron Nitride.
jenjen
CBN-verktyg
Explanation:
Klas brukar stå med fötterna på verkstadsgolvet, men nu har han hamnat i universitetets förmak :-) Rätt iofs, men det verkar som de flesta svenska importörerna snackar om CBN-verktyg kort och gott.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Låter bra, tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1CBN-verktygReino Havbrandt
3verktyg i kubisk bornitrid
Klas Törnquist


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verktyg i kubisk bornitrid


Explanation:
..ska det nog vara


    Reference: http://info.uu.se/press.nsf/pm/pa.jakt.idB7.html
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
CBN-verktyg


Explanation:
Klas brukar stå med fötterna på verkstadsgolvet, men nu har han hamnat i universitetets förmak :-) Rätt iofs, men det verkar som de flesta svenska importörerna snackar om CBN-verktyg kort och gott.


    Reference: http://www.rks.se/download/18.16f25a7f7386c12f67fff47/SlipNa...
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026
Grading comment
Låter bra, tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist: Jo, du har rätt. Målgruppen känner säkert till CBN.
12 hrs