KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

slotted bracket

Swedish translation: slitshållare


14:40 Nov 7, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: slotted bracket
Som ett beslag, avlångt med en skåra och en ställskruv med vars hjälp man justerar ett avstånd.

Jag hur den ser ut, men kan för mitt liv inte komma på vad det heter på svenska.
Gorel Bylund
Sweden
Swedish translation:slitshållare
Explanation:
En ren gissning...fick iallafall en träff på Google.
Selected response from:

jenjen
Grading comment
Det blev något annat till slut, men ditt svar fick igång min tankeverksamhet. Tackar!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4djupstöd / sidostödHans-Bertil Karlsson
1slitshållarejenjen


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
slitshållare


Explanation:
En ren gissning...fick iallafall en träff på Google.

jenjen
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2
Grading comment
Det blev något annat till slut, men ditt svar fick igång min tankeverksamhet. Tackar!

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
djupstöd / sidostöd


Explanation:
Sidostöd är der troliga (man håller ju alltid bultpistolen tätt mot den yta man ska skjuta mot).

Ungerfär som ett anslag på en cirkelsåg, så att man kan hålla ett visst avstånd mot en vägg eller annat fast föremål om man ska skjuta flera bultar på samma avstånd från detta.

Du kan kanske rent av använda ANSLAGSSTÖD eller ANSLAG

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265