KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Time lapse video recorder

Swedish translation: intervallinspelning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Time lapse video recorder
Swedish translation:intervallinspelning
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

21:23 Nov 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Time lapse video recorder
En videobandspelare för övervakningsändamål som spelar in x antal "scenbilder" per sekund (istället för normal kontinuerlig video) och på så sätt kan spela in längre tid än på normala videobandare.

Men vad heter eländet på svenska ?
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
intervallinspelning
Explanation:
Några Googlar i alla fall!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 21:28:20 (GMT)
--------------------------------------------------

se t ex http://www.voodoofilm.org/filmskola/kamerafunktioner.html
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Jo, det får nog bli så, även om jag inte tycker att det låter så bra. Referensen handlar för övrigt om något helt annat...

Tack i alla fall !!!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1intervallinspelning
Gorel Bylund
1time lapse (med ultralåg hastighet)
Klas Törnquist


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
intervallinspelning


Explanation:
Några Googlar i alla fall!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 21:28:20 (GMT)
--------------------------------------------------

se t ex http://www.voodoofilm.org/filmskola/kamerafunktioner.html

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884
Grading comment
Jo, det får nog bli så, även om jag inte tycker att det låter så bra. Referensen handlar för övrigt om något helt annat...

Tack i alla fall !!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
time lapse (med ultralåg hastighet)


Explanation:
Verkar som om "time lapse" även används på svenska. Beroende på målgrupp kan du väl ge en förklaring inom ().

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191