KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Indicate in case of controlling

Swedish translation: Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskor


17:43 Jan 18, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Indicate in case of controlling
7.9.1c.2 Läget manuellt/underhåll inställt.
Nedanstående mening är lite svårtolkad. Några förslag?
OBS:
***Indicate in case of controlling and filling the liquids.***
(Fortsättningen antyder den språkliga nivån i originalet):
Make the machine in function of “MANUAL/MAINTENANCE”.
On the panel one sheet paper with “MAINTENANCE IN PROCESSION” should be put.
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskor
Explanation:
Ett förslag
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskormyrwad
5Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskormyrwad
3 -1indikation
Anette Herbert


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskor


Explanation:
Ett förslag

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075
Grading comment
Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: jodå: indicate syftar på att man tydligt skall ange att maskinen är föremål för underhåll..
16 hrs
  -> Tack!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Åtgärder i samband med kontroll eller påfyllning av vätskor


Explanation:
Ett förslag

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
indicate in case of controlling
indikation


Explanation:
pga av ordet indicate skulle jag tolka detta som om det är en funktion/lampa? som visar att vätskor behöver behöver kontrolleras eller fyllas på

Anette Herbert
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 478

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  myrwad: De två sista raderna i Reinos beskrivning tyder på att det handlar om åtgärder som man ska vidta
1 hr