KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

hydra-system

Swedish translation: oljehydraulik resp vattenhydraulik


02:39 Jan 21, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: hydra-system
Här nämns oelodynamic system och hydra-system i samma mening; är det samma sak, eller vad är skillnaden?
OBSERVERA
When working on the machine equipped with system with liquid (like hydra-system, pneumatic or oleodynamic system), it needs always:

Vid arbeten på maskiner som har trycksatta system (till exempel hydraulsystem eller pneumatiksystem), gör alltid följande:
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:oljehydraulik resp vattenhydraulik
Explanation:
hydro = vatten
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
Tack! även till myrwad för synpunkter. Jag vet int riktigt vad det blir ännu
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1oljehydraulik resp vattenhydraulik
Ulla Lundquist
3kylvätskesystem eller skärvätskesystemmyrwad


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kylvätskesystem eller skärvätskesystem


Explanation:
...ett förslag. Med det språkbruket måste man nöja sig med gissningar.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
oljehydraulik resp vattenhydraulik


Explanation:
hydro = vatten

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87
Grading comment
Tack! även till myrwad för synpunkter. Jag vet int riktigt vad det blir ännu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
3 hrs