KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

pipette

Swedish translation: glaselektrod?


08:07 Jan 23, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pipette
Itinglish: På skissen är "pipetten" en anslutning, troligen elektrisk, till ventilen.
Om en magnetventil inte fungerar med något kommando i kretsen, betraktas den som defekt eller trasig, även om den elektriska spolen är spänningssatt.
I så fall ska ventilen bytas enligt följande:
-
Unscrew the pipette (1)

Skruva loss pipetten (1).
- Unscrew the four screws (2)
- Proceed the disassembly of the elect-valve
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:glaselektrod?
Explanation:
här har du en bild:
fig 16, om det stämmer:
elettrodi in vetro (pipette)

http://www.biomedicamangoni.it/Italiano/Prodotti/Depliant/BM...

Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
Tack, men det är enligt bilderna och funktionen en nippel. Det är en miss i engelskan
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1glaselektrod?
Ulla Lundquist
3pipett
Gorel Bylund


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pipett


Explanation:
Det verkar konstigt i sammanhanget, men vad skulle det annars kunna vara? Pipett på italienska är pipetta, som jag inte tror kan ha någon annan betydelse, så ingen ledtråd där heller.

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
glaselektrod?


Explanation:
här har du en bild:
fig 16, om det stämmer:
elettrodi in vetro (pipette)

http://www.biomedicamangoni.it/Italiano/Prodotti/Depliant/BM...




    Reference: http://www.saitek.it/prodotti/cf1/caratteristichetecniche/ce...
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87
Grading comment
Tack, men det är enligt bilderna och funktionen en nippel. Det är en miss i engelskan

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
2 hrs