KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

LG

Swedish translation: length


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:LG
Swedish translation:length
Entered by: Mats Wiman

19:36 Jan 25, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Medical equipment
English term or phrase: LG
Hela "meningen":

"TUBING, GRAY 2 IN LG, 5/32"" ID, UNFITTED, 10/PK"

Egentligen kanske uttrycket är "2 IN LG". Kan det vara nån sorts enhet eller förpackningsstorlek?

Tacksam för hjälp!
Gorel Bylund
Sweden
long
Explanation:
dvs length då ju 5/32" anger dimensionen
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Längd var helt rätt här.

Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3längd för 2, längden ger 2 stmyrwad
3long
Mats Wiman


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
long


Explanation:
dvs length då ju 5/32" anger dimensionen


    None
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Längd var helt rätt här.

Tack så mycket!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
längd för 2, längden ger 2 st


Explanation:
...eller hur man ska uttrycka det. Slangen levereras odelad, förväntas att delas upp i längder vid monteringen.
Följs *13 IN* av *LG*, bör slangens längd tillåta att den delas upp i 13 delar.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 11:01:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Mitt förslag avser uttrycket *2 IN LG*

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075