KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

unfitted

Swedish translation: utan kopplingar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unfitted
Swedish translation:utan kopplingar
Entered by: Anette Herbert

19:42 Jan 25, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Medical equipment
English term or phrase: unfitted
"TUBING, GRAY 2 IN LG, 5/32"" ID, UNFITTED, 10/PK"

Samma text som i min föregående fråga. Jag har tänkt på "ej inpassad" eller nåt liknande, men jag misstänker att det finns ett mycket bättre uttryck!

Tacksam för hjälp!
Gorel Bylund
Sweden
omonterad
Explanation:
Skulle jag välja, det brukar unfitted betyda, såg jag det på hyllan skulle jag förvänta mig "rå slang" som du säger, och därmed utan kopplingar - snyggt uttryckt!
Selected response from:

Anette Herbert
Grading comment
Det blev faktiskt utan kopplingar, kändes bäst i sammanhanget!

Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3omonteradeHans-Bertil Karlsson
4omonterad
Anette Herbert


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
omonterade


Explanation:
IKEA - typ :-)))

Skämt åsido, så brukar det kallas när saker kommer som byggsats


    Reference: http://www.insexnyckel.nu
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mattias Kar�n
3 hrs

agree  myrwad
9 hrs

agree  Mario Marcolin
11 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omonterad


Explanation:
Skulle jag välja, det brukar unfitted betyda, såg jag det på hyllan skulle jag förvänta mig "rå slang" som du säger, och därmed utan kopplingar - snyggt uttryckt!

Anette Herbert
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 478
Grading comment
Det blev faktiskt utan kopplingar, kändes bäst i sammanhanget!

Tack så mycket!