KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

switchgear and controlgear

Swedish translation: Kopplingsapparater


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switchgear and controlgear
Swedish translation:Kopplingsapparater
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

19:58 Mar 3, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: switchgear and controlgear
Helst skulle jag vilja ha den formulering som finns i den svenska normens titel, har inte hittat den
EN 60947-1
Low-voltage switchgear and controlgear

Lågspänningsställverk och styrdon
Part 1: General rules
Reino Havbrandt
Sweden
Kopplingsapparater för högst 1000 V – Del 1: Allmänna fordringar
Explanation:
Enligt Svenska Elektriska Kommissionens lista

Det finns också:
- Manöverkretsapparater och kopplingselement,
- Kontaktorer och startkopplare
- Effektbrytare
- Lastbrytare,frånskiljare, lastfrånskiljare (i enheter) med och utan säkringar
- Kontaktorer och startkopplare – Elektromekaniska kontaktorer och
startkopplare
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack! Jag tror att det är just så det står i den svenska versionen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kopplingsapparater för högst 1000 V – Del 1: Allmänna fordringarHans-Bertil Karlsson
4lågspänningsställverk och -apparatermyrwad


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Kopplingsapparater för högst 1000 V – Del 1: Allmänna fordringar


Explanation:
Enligt Svenska Elektriska Kommissionens lista

Det finns också:
- Manöverkretsapparater och kopplingselement,
- Kontaktorer och startkopplare
- Effektbrytare
- Lastbrytare,frånskiljare, lastfrånskiljare (i enheter) med och utan säkringar
- Kontaktorer och startkopplare – Elektromekaniska kontaktorer och
startkopplare

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack! Jag tror att det är just så det står i den svenska versionen!

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lågspänningsställverk och -apparater


Explanation:
kommer väl närmast. En stor leverantör som Siemens har rubriken "Lågspänningsapparater" på sin katalog.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6075