KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

by convention, not a PEN conductor

Swedish translation: PEN-ledare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PEN conductor
Swedish translation:PEN-ledare
Entered by: Mats Wiman

13:36 Mar 12, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: by convention, not a PEN conductor
Så här mycket tror jag mig veta: PE = protective earth, N = neutral , men PEN? och "by convention"
Spänningssatt del
A conductor or conductive part intended to be energised in normal use, including a neutral conductor, but, by convention, not a PEN conductor.

En ledare eller ledande del som är avsedd att vara spänningssatt i normal drift, inklusive neutralledare, men, genom konvention, inte en PEN-ledare.
Reino Havbrandt
Sweden
PEN-ledare
Explanation:
PEN-ledare (PEN conductor) Jordad ledare som har gemensam
funktion som skyddsledare och neutralledare
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack! Även till Hans Bertil En ledare eller ledande del som är avsedd att vara spänningssatt i normal drift, inklusive neutralledare, men som enligt praxis inte är en PEN-ledare
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1PEN-ledare
Mats Wiman
4enligt praxis inte en PEN-ledareHans-Bertil Karlsson


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
by convention, not a pen conductor
PEN-ledare


Explanation:
PEN-ledare (PEN conductor) Jordad ledare som har gemensam
funktion som skyddsledare och neutralledare


    Reference: http://www.elsakerhetsverket.se/pdf/foreskrifter/1999_5_2.pd...
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack! Även till Hans Bertil En ledare eller ledande del som är avsedd att vara spänningssatt i normal drift, inklusive neutralledare, men som enligt praxis inte är en PEN-ledare

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linn Arvidsson
6 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
by convention, not a pen conductor
enligt praxis inte en PEN-ledare


Explanation:
convention är svårt att tyda här. Det kan betyda;
1. regelverk
2. vad som allmänt används

Praxis tycker jag är en gyllene medelväg.

PEN-ledare: Gemensam nolla och skyddsjord, som exempelvis används i 3-fas fyrledarsystem.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265