KudoZ home » English to Swedish » Telecom(munications)

relayed audio scopes

Swedish translation: länkade ljudanalysatorer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:relayed audio scopes
Swedish translation:länkade ljudanalysatorer
Entered by: Mårten Sandberg

15:03 Jun 18, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Telecom(munications)
English term or phrase: relayed audio scopes
He had other ways to listen, remote laser receivers, relayed audio scopes - they would find them all eventually.

Det behöver inte vara ett exakt uttryck i det här fallet men jag skulle behöva få veta någotsånär vad som avses.
Meadow Media
länkade ljudanalysatorer
Explanation:
Audio scopes dock är en produkt som finns. De är grafiska ljudanalysatorer, ungefär som oscilloskop, som visar ljudet som en graf.
Relay brukar bli länkning i samband med överföring.
Sen att det verkar mumbojumbo i sammanhanget är kanske i sin ordning....


http://lathe-operator.completelyfreehosting.com/heathkit.jpg
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Jag tror det duger bra det. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3länkade ljudanalysatorer
Mårten Sandberg
1Se nedan.
Lars Jelking


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Se nedan.


Explanation:
Sci Fi? 40 år i den elektroniska kommunikationsbranschen, men jag har aldrig hört talas om de där två.
Du kan lungt göra vad författaren till orginalet gjort: Använda fantasin!

Lars Jelking
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
länkade ljudanalysatorer


Explanation:
Audio scopes dock är en produkt som finns. De är grafiska ljudanalysatorer, ungefär som oscilloskop, som visar ljudet som en graf.
Relay brukar bli länkning i samband med överföring.
Sen att det verkar mumbojumbo i sammanhanget är kanske i sin ordning....


http://lathe-operator.completelyfreehosting.com/heathkit.jpg


    Reference: http://images.google.se/images?q=%22audio%20scope%22&hl=sv&l...
    Reference: http://www.grove-ent.com/wraudioscope.htm
Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Jag tror det duger bra det. Tack!