KudoZ home » English to Swedish » Tourism & Travel

shuttle

Swedish translation: Bussar går i skytteltrafik mellan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shuttle
Swedish translation:Bussar går i skytteltrafik mellan
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

06:42 Mar 12, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Tourism & Travel / transport
English term or phrase: shuttle
Turisttext. Busstransport från hotellet till stan. Shuttle har vi ju hört talas om, men inte kan man väl säga så på sved? Skyttelbuss vore det naturliga valet - men låter illa.
Erik Hansson
Germany
Bussar går i skytteltrafik mellan...
Explanation:
Alternativt : Bussar avgår kontinuerligt till och från flygplatsen från hotellet.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack till er alla.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Bussar går i skytteltrafik mellan...Hans-Bertil Karlsson
5 +2pendel(buss)
Mats Wiman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Bussar går i skytteltrafik mellan...


Explanation:
Alternativt : Bussar avgår kontinuerligt till och från flygplatsen från hotellet.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack till er alla.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linn Arvidsson: Den alternativa texten flyter bäst på svenska och känns inte översatt.
47 mins
  -> Tack Linn

agree  Kristina Thorne
1 hr
  -> Tack Kristina

agree  Madeleine MacRae Klintebo
5 hrs
  -> Tack Madeleline

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
pendel(buss)


Explanation:
en del kallar det hotellbuss

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2004-03-12 07:16:27 GMT)
--------------------------------------------------

117 resp 211 Googleträffar

Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: direktbuss i pendeltrafik
24 mins

agree  cologne
1 hr