KudoZ home » English to Swedish » Zoology

savanna grassland

Swedish translation: grässavann


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:savanna grassland
Swedish translation:grässavann
Entered by: tauvon

09:06 Jun 23, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Zoology
English term or phrase: savanna grassland
Ingen kontext, finns i lista över olika habitat/biotoper där föregående punkt är savanna endast, så det måste ju vara något som skiljer desssa två åt, även om jag inte lyckas hitta det.
tauvon
Sweden
grässavann
Explanation:
Tydligen skiljer man ibland på grässavann och träd-/busksavann.
Selected response from:

Emma Jansson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4grässavann
Emma Jansson
3savannxxxBirgitta G


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
savann


Explanation:
Savann borde räcka. Savann är en biotop (som utgörs av en grässlätt).


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-23 09:22:33 GMT)
--------------------------------------------------

Eventuellt om de vill att det ska förtydligas: savannens grässlätt. Jag tycker det verkar överflödigt.


    Reference: http://www.parkenzoo.se/afrifa01.htm
    Reference: http://www.mimersbrunn.se/arbeten/3267.asp
xxxBirgitta G
Sweden
Native speaker of: Swedish

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
grässavann


Explanation:
Tydligen skiljer man ibland på grässavann och träd-/busksavann.

Emma Jansson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxBirgitta G: Ja, så menar de nog!
58 mins

agree  Anders G
1 hr

agree  Terese Whitty
5 hrs

agree  Mario Marcolin
5 hrs