KudoZ home » English to Turkish » Accounting

exposure management

Turkish translation: pozisyon yönetimi; risk yönetimi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exposure management
Turkish translation:pozisyon yönetimi; risk yönetimi
Entered by: Özden Arıkan

22:02 Feb 12, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: exposure management
Nakit Yonetimi ile ilgili.....
IMP
Pozisyon yönetimi, Risk yönetimi
Explanation:
Burada exposure, pozisyon anlamında mesela bankaların Açık pozisyonu filan denir ya, oradaki pozisyonla aynı kur riski veya başka risklere açıklık anlamında

DILERBANK
FX Bölümü : Pozisyon yönetimi, risk yönetimi, her türlü döviz fiyatlaması ve
türev ürünleri de kullanarak müşterinin taleplerini en iyi ve ...
www.dilerbank.com.tr/html/bolumler_02.html - 2k - Önbellek - Benzer sayfalar

İstanbul Altın Borsası | Mevzuat>Kambiyo Mevzuatı:Türk ...
... DÖVİZ POZİSYON YÖNETİMİ VE BİLGİ VERME Madde 7 - A) (Değişik - RG: 5.8.2000 -
24131 / m.1 - Yürürlük m.3) Döviz Pozisyon Yönetimine İlişkin ...
www.iab.gov.tr/turkish/gen0101.php - 52k - 11 Şubat 2005 - Önbellek - Benzer sayfalar

Ata Porföy Yönetimi
... Pozisyon : Düşen piyasadaki fiyat hareketlerinden kar elde edebilmek için satışa
geçilerek uygulanan bir pozisyon tipidir. ... 2002 Ata Porföy Yönetimi A.Ş ...
www.ataportfoy.com.tr/page.asp?pageID=12&W=347 - 10k - Önbellek - Benzer sayfalar


currency exposure bir dış ülkede aktif varlıklar bulundurmanın riski İDS Bildir!
currency exposure bu varlıkların değeri yabancı ülkenin parasıyla orantılı olması nedeniyle risk doğar İDS Bildir!
currency exposure management aktif döviz idaresi İDS Bildir!
death by exposure donarak ölmek İDS Bildir!
depth of exposure bir reklamın boyutu veya süresinin ya da tekrar sıklığının gazete okuyucusu İDS Bildir!
depth of exposure televizyon seyircisi vb'nin bilincinde etki uyandırma derecesi İDS Bildir!
double exposure (yanlışlıkla) aynı negatif üzerine iki ayrı poz çekme İDS Bildir!
double exposure üstüste çekim İDS Bildir!
foreign exchange exposure döviz pozisyonu / vaziyeti İDS Bildir!
indecent exposure ayıp yerlerini gösterme İDS Bildir!
indecent exposure mahrem yerlerini gösterme suçu İDS Bildir!
indecent exposure teşhircilik İDS Bildir!
instantaneous exposure anında developman İDS Bildir!
maximum brand exposure en geniş çapta ürün dağıtımı ve perakende satışları teşvik çalışmalarıyla birlikte yoğun reklam kampanyası uygulaması İDS Bildir!
night exposure gece fotoğraf çekme İDS Bildir!
opportunity exposure bir reklamın duyulması ya da görülmesi beklentisi İDS Bildir!
over exposure riske aşırı açık olma durumu İDS
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9Pozisyon yönetimi, Risk yönetimi
1964
4 +2Duyarlılık (risk) Yönetimi
Selçuk Budak
5risk yönetimiAdil Sönmez
5sigorta risk sınırının yönetimi
Salih1946
4risk yönetimiali veli


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
Pozisyon yönetimi, Risk yönetimi


Explanation:
Burada exposure, pozisyon anlamında mesela bankaların Açık pozisyonu filan denir ya, oradaki pozisyonla aynı kur riski veya başka risklere açıklık anlamında

DILERBANK
FX Bölümü : Pozisyon yönetimi, risk yönetimi, her türlü döviz fiyatlaması ve
türev ürünleri de kullanarak müşterinin taleplerini en iyi ve ...
www.dilerbank.com.tr/html/bolumler_02.html - 2k - Önbellek - Benzer sayfalar

İstanbul Altın Borsası | Mevzuat>Kambiyo Mevzuatı:Türk ...
... DÖVİZ POZİSYON YÖNETİMİ VE BİLGİ VERME Madde 7 - A) (Değişik - RG: 5.8.2000 -
24131 / m.1 - Yürürlük m.3) Döviz Pozisyon Yönetimine İlişkin ...
www.iab.gov.tr/turkish/gen0101.php - 52k - 11 Şubat 2005 - Önbellek - Benzer sayfalar

Ata Porföy Yönetimi
... Pozisyon : Düşen piyasadaki fiyat hareketlerinden kar elde edebilmek için satışa
geçilerek uygulanan bir pozisyon tipidir. ... 2002 Ata Porföy Yönetimi A.Ş ...
www.ataportfoy.com.tr/page.asp?pageID=12&W=347 - 10k - Önbellek - Benzer sayfalar


currency exposure bir dış ülkede aktif varlıklar bulundurmanın riski İDS Bildir!
currency exposure bu varlıkların değeri yabancı ülkenin parasıyla orantılı olması nedeniyle risk doğar İDS Bildir!
currency exposure management aktif döviz idaresi İDS Bildir!
death by exposure donarak ölmek İDS Bildir!
depth of exposure bir reklamın boyutu veya süresinin ya da tekrar sıklığının gazete okuyucusu İDS Bildir!
depth of exposure televizyon seyircisi vb'nin bilincinde etki uyandırma derecesi İDS Bildir!
double exposure (yanlışlıkla) aynı negatif üzerine iki ayrı poz çekme İDS Bildir!
double exposure üstüste çekim İDS Bildir!
foreign exchange exposure döviz pozisyonu / vaziyeti İDS Bildir!
indecent exposure ayıp yerlerini gösterme İDS Bildir!
indecent exposure mahrem yerlerini gösterme suçu İDS Bildir!
indecent exposure teşhircilik İDS Bildir!
instantaneous exposure anında developman İDS Bildir!
maximum brand exposure en geniş çapta ürün dağıtımı ve perakende satışları teşvik çalışmalarıyla birlikte yoğun reklam kampanyası uygulaması İDS Bildir!
night exposure gece fotoğraf çekme İDS Bildir!
opportunity exposure bir reklamın duyulması ya da görülmesi beklentisi İDS Bildir!
over exposure riske aşırı açık olma durumu İDS


1964
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram: risk yönetimi. Risk management is also known as exposure management.http://www.mba-exchange.com/eFinancial/RiskManagement.htm
49 mins
  -> Evet risk yönetimi ama aynı bağlamda bir de daha genel risk yönetimi diye ayrı bir şey bulunabilir bu Riske açıklık yönetimi anlamında, Pozisyon yönetimi de denilebilir zaten pozisyon da -riskli pozisyon yönetimi anlamında

agree  Serkan Doğan
6 hrs
  -> sağolun

agree  Sukran Ileri
8 hrs
  -> sağolun

agree  mukaanyes: Mesela Muhasebe'de Exposure management kontratların maddelerini inceleyerek bu maddelerin belirli şartlar altında ne yükümlülükler getireceğini hesaplayarak buna göre bir çalışma yapmak gibi birşey. Ya bir nevi Risk yönetimi ama esasen birazcık farklı
11 hrs
  -> Exposure henüz gerçekleşme değil gerçekleşmiş riskler için oturup ağlamaktan başka bir çareleri olduğunu sanmıyorum :) Yönettikleri Risklere açıklık, bir yerde risk yönetimi ama aynı anlamda Pozisyon Yönetimi-Maruziyet sonrasında neyi yönetecekler ki?

agree  Baybars Araz
14 hrs
  -> sağolun

agree  Senem Mintaş
16 hrs
  -> sağolun

agree  Emine Fougner
20 hrs
  -> sağolun

agree  ada-y
1 day23 hrs
  -> sağolun

agree  azize
2 days22 hrs
  -> sağolun

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Duyarlılık (risk) Yönetimi


Explanation:
Exposure management, risk yönetimi ile birlikte anılır ve bir risk yönetimi yönteminden başka bir şey değildir. Örneğin "foreign exchange exposure management," bir tür döviz riski yönetimidir. Yaptığınız şey, döviz kuru hareketlerine karşı duyarlılığı azaltmaya çalışmaktan ibarettir.

Örneğin
Exposure Management The management of a situation where there is a risk that losses may be incurred due to exposure to foreign exchange rate, interest rate, commodity or other price movements https://www.marketplace.lloydstsb.com/doc/glossary/riskmanag...

"Foreign exchange exposure: An entity's exposure to loss (or profit) due to movement in the exchange rate between the AUD and a foreign currency."
http://www.finance.gov.au/finframework/foreign_exchange_guid...

Aslında "exposure management" = "risk management"
örnek:

Risk managers analyse a range of dangers, such as whether a borrower may be unable to repay money, or whether a market might collapse.
Risk management is also known as exposure management. An operational risk manager at one bank in Europe says: 'Operational risk is the risk that something will go wrong in the day-to-day operations of an organisation. http://www.mba-exchange.com/eFinancial/RiskManagement.htm


h.i.h.


--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-02-12 22:35:02 GMT)
--------------------------------------------------

Not: Açık pozisyon = \"Short Position\"

Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
6 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Yusef
14 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
risk yönetimi


Explanation:
exposure kelimesinin ilgili olduğu "to be exposed to" fiilinden yola çıkarak, herhangi bir alanda maruz kalınabilenecek olumsuz etkilerin, yani risklerin, değerlendirilmesi, ele alınması ve bertaraf edilmesinin kastedildiği açıktır.

ali veli
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
risk yönetimi


Explanation:
SÖZCÜK ANLAMI

Exposure Management
See Risk Management.
© Copyright 1996, 1999 Gary L.Gastineau. First Edition.
© 1992 Swiss Bank Corporation.

http://www.amex.com/dictionary/frinit.html

Risk Management
The application of financial analysis and diverse financial instruments to the control and, typically, the reduction of selected types of risk. Also called Exposure Management. See Risk Management discussion.
© Copyright 1996, 1999 Gary L.Gastineau. First Edition.
© 1992 Swiss Bank Corporation.

http://www.amex.com/dictionary/frinit.htmlx

YORUMLAR:

1) “Exposure management”, “pozisyon yönetimi” anlamına gelmez.
2) “Exposure management”, “duyarlılık yönetimi” anlamına gelmez.



Adil Sönmez
PRO pts in category: 1

1406 days   confidence: Answerer confidence 5/5
sigorta risk sınırının yönetimi


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4