KudoZ home » English to Turkish » Art/Literary

spirit gum

Turkish translation: eter zamkı


21:32 Jun 8, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Art/Literary / sinema/tiyatro
English term or phrase: spirit gum
Özel efektler yaratmak için yapılan makyajda kullanılıyor.
arsenelupi
Turkish translation:eter zamkı
Explanation:
Bendeki sözlüklerde "spirit gum" reçine/zamk ile eterin karışımından oluşan ve sahte saçların başa yapışması için kullanılan bir solüsyon olduğu anlatılıyor. Türkçe karşılığını bulamadım. Ama eter ve zamktan yapıldığı için bir öneri olarak bunu sunuyorum.
Selected response from:

b_gai
Turkey
Grading comment
Sözcüklerin teker teker anlam alanları öncerilen ifadeleri zaten içeriyor, ancak Türkçe konuşan tiyatrocular ve sinemacılar da olduğuna göre, bugüne kadar büyük olasılıkla Türkçe bir karşılık bulunmuş ve kullanılmaktadır, diye düşünüyorum.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ispirto zamkı
1964
4canlı zamkshenay kharatekin
3eter zamkıb_gai


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ispirto zamkı


Explanation:
ispirto zamkı
denilebilir bence ?

http://www.magicmakers.com/retail/makeup steins/spiritgum.ht...

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eter zamkı


Explanation:
Bendeki sözlüklerde "spirit gum" reçine/zamk ile eterin karışımından oluşan ve sahte saçların başa yapışması için kullanılan bir solüsyon olduğu anlatılıyor. Türkçe karşılığını bulamadım. Ama eter ve zamktan yapıldığı için bir öneri olarak bunu sunuyorum.

b_gai
Turkey
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Sözcüklerin teker teker anlam alanları öncerilen ifadeleri zaten içeriyor, ancak Türkçe konuşan tiyatrocular ve sinemacılar da olduğuna göre, bugüne kadar büyük olasılıkla Türkçe bir karşılık bulunmuş ve kullanılmaktadır, diye düşünüyorum.

36 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
canlı zamk


Explanation:
tuhaf bir tabir ama...


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84