KudoZ home » English to Turkish » Art/Literary

multiculturalist

Turkish translation: çokkültürcü, çokkültürlülük yanlısı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multiculturalist
Turkish translation:çokkültürcü, çokkültürlülük yanlısı
Entered by: Can Ulgen

21:47 Jan 11, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: multiculturalist
Bir konferansın adı: "Can cosmopolitans and multiculturalists co-exit?"

Çokkültürlülükçü olmasa gerek!

Cosmopolitan ve multicultural sözcüklerinin anlamları da çok karıştı aklımda. Bu konuda da yardımcı olabilir misiniz? Ve lütfen Türkçe olarak.
Can Ulgen
Kozmopolitlerle çokkültürcüler bir arada olabilir mi?
Explanation:
Multiculturalist için aklıma başka bir şey gelmiyor, Cosmopolitan için Oxford'un açıklaması: Kozmopolit, ulusal özelliğini yitirmiş kimse, dünya vatandaşı
Selected response from:

arzud
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Kozmopolitlerle çokkültürcüler bir arada olabilir mi?
arzud
5 +1Sayın Arzu Durukan'a tamamen kıtılıyor,Adil Sönmez
5 +1Sayın Arzu Durukana tamamen katılıyorum. Çeviride "aklıma gelmek" veyaAdil Sönmez
4 +1Çok kültürlülük yanlısı, çokkültürcüAZRA AKARTUNA
5 -2Cosmopolitan=baska ulkelerden, multicultural=farkli azinlik ve kulturlerden gelen manasina denkdir.
Savas Saricicek


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Kozmopolitlerle çokkültürcüler bir arada olabilir mi?


Explanation:
Multiculturalist için aklıma başka bir şey gelmiyor, Cosmopolitan için Oxford'un açıklaması: Kozmopolit, ulusal özelliğini yitirmiş kimse, dünya vatandaşı

arzud
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tevfik Turan: Akla gelecek başka bir şey yok da ondan. Birkaç gün önceki tartışmayı bir gözden geçirin.
1 hr

agree  Özden Arıkan
4 hrs

agree  Önder Öztürkçü
11 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Çok kültürlülük yanlısı, çokkültürcü


Explanation:
Bence bu kullanım uygun olur. Ayrıca kulağa da hoş geliyor.
Çokkültürlülük için "insanlarin farkli kulturel pratiklerini kurumsallastirmasina olanak vermeyi amaclayan siyasal proje. Bu proje aslinda irkciliga bir yanit seklinde gelismistir.Çokkulturlulugun var oldugu ortamlarda genelde farkli kulturler icten ice birbirinden nefret etmekte fakat "political correctness" geregi yapay bir tolerans soylemi gelistirmektedirler. " gibi bir açıklama buldum bir yerde. Sanırım bu anlayışın (çokkültürlülük) kozmopolitten farkının siyaseti de kapsaması olduğunu söyleyebiliriz.
Cosmopolitan içinse cesitli uluslardan kimseleri barındıran, icinde bulunduran anlamı olduğunu söyleyebilirim. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin.

AZRA AKARTUNA
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tevfik Turan: Niçin ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ayrı, ÇOKKÜLTÜRCÜ bitişik yazılsın ki? Ayrıca, SİYASAL PROJE için ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK, toplumsal durum için ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK demiştik.
1 hr
  -> yanlışlıkla ayrı yazmışım böyle şeylere takılıp kalmasak nasıl olur acaba???

agree  Özden Arıkan: Sn.TT: Başlıkta belli ki yanlışlıkla ayrı; metinde bitişik geçiyor. Sn.AA:Kalmayalım, ama takılalım
3 hrs
  -> sağolun (e takılın napiim)

agree  shenay kharatekin
3 days14 hrs
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
Cosmopolitan=baska ulkelerden, multicultural=farkli azinlik ve kulturlerden gelen manasina denkdir.


Explanation:
"Degisik irk ve kulturlere ait insanlar birlikte yasayabilirler mi?" seklinde tercume edilmeli metin.
Dogru soyleyeni proz.com dan kovmazlar insAllah. Kusura bakmayin cokkulturlu diye tercume biraz, cok yapma oluyor.
Selamlar...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-12 00:50:11 (GMT)
--------------------------------------------------

I live in a cosmpolit area. Denildiginde ne anliyoruz ve multicultural society den ne anliyoruz? Ben bunlarin karsiigini zannedersem Almanyada yasayan arkadaslarimdan daha iyi biliyorum. Benim konumla da cok yakin.


    Reference: http://www.proz.com/translator/42196
Savas Saricicek
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tevfik Turan: KOZMOPOLİT tanımınız yanlış. Yukarıya bakın.
15 mins
  -> Kozmopolit Turkceye girmis bir kelimedir!

disagree  Özden Arıkan: kozmopolit trkç.ye girmiş bir kelimeyse önerdiğiniz çev.de neden yer vermediniz? çokkültürlü, de girmiş bir kelime; yadırgama, sosyal literatürle içli dışlı olmaya bağlı, anadili ing.olup multicult.sözünü yadırgayan/bilmeyen insan da çoktur
2 hrs
  -> isi bu kadar uzatmak istemedigimdendi.Size de hak veriyorum.Bildiginiz gibi cevirinin cok kotusu olamaz, iyi bir tercumansa sayet. 'Multicultural' kelimesini yadirgayanda cok olabilir ozellikle egitimi ve kulturu gelismemis kisilerce.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Sayın Arzu Durukana tamamen katılıyorum. Çeviride "aklıma gelmek" veya


Explanation:
"aklıma gelmemek" deyimine katılmıyor ve sözlükler ile ilgili sonuçları aşağıda veriyorum:

Kaynak: Wordsmyth
A – Cosmopolite
1. a cosmopolitan.

B - cosmopolitan
Kaynak: Wordsmyth
Adjective
1. of, drawn from, or common to all the world or all the peoples of the world.
2. not encumbered by local prejudices or customs; at ease in most areas and countries.
Example: a cosmopolitan traveller.
Crossref. Syn.L: sophisticated
Noun
1. one who is not bound by local prejudices and customs and is at ease in most areas and countries; cosmopolite.

Kaynak: oxford English Reference Dictionary
Adjective & Noun
1a.of or from or knowing many parts of the world. 1b. consisting of people from many or al parts.
2. free from national limitation or prejudices.
Noun
1a. cosmopolitan person.
1b. a widely distributed animal or plant.

Multicultural
Adjective
1. of, concerning, including, or directed toward several distinct cultures.

C – coexist
intransitive verb
1. to exist together at the same time or place.
2. to be at peace with another, esp. if differences exist.






Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nezih Doğu: Üstadım, bir kere de gönderseydiniz anlardık biz!!
8 hrs
  -> Sayın Doğu, iki kezde göndermem program hatasıdır.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Sayın Arzu Durukan'a tamamen kıtılıyor,


Explanation:
çevirmenlerin "aklıma başka br şey gelmiyor" deyimine katılmıyor ve SÖZLÜK sonuçlarını aşağıda veriyorum:

Kaynak: Wordsmyth
A – Cosmopolite
1. a cosmopolitan.

B - cosmopolitan
Kaynak: Wordsmyth
Adjective
1. of, drawn from, or common to all the world or all the peoples of the world.
2. not encumbered by local prejudices or customs; at ease in most areas and countries.
Example: a cosmopolitan traveller.
Crossref. Syn.L: sophisticated
Noun
1. one who is not bound by local prejudices and customs and is at ease in most areas and countries; cosmopolite.

Kaynak: oxford English Reference Dictionary
Adjective & Noun
1a.of or from or knowing many parts of the world. 1b. consisting of people from many or al parts.
2. free from national limitation or prejudices.
Noun
1a. cosmopolitan person.
1b. a widely distributed animal or plant.

Multicultural
Adjective
1. of, concerning, including, or directed toward several distinct cultures.

C – coexist
intransitive verb
1. to exist together at the same time or place.
2. to be at peace with another, esp. if differences exist.






Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
9 days