KudoZ home » English to Turkish » Automotive / Cars & Trucks

charcoal canister

Turkish translation: karbon kutusu / haznesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:charcoal canister
Turkish translation:karbon kutusu / haznesi
Entered by: dewey

01:02 Jun 18, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / emisyon kontrolü
English term or phrase: charcoal canister
A storage device in the evaporative emissions control system. It is a small cylindrical or rectangular container that contains activated charcoal particles. The charcoal traps gasoline vapors from the fuel tank (and carburetor on older vehicles). Later, the vapors are purged and drawn into the engine when the vehicle is being driven.


Türkçe adını bir türlü bulamadım, biri söylerse minnettar kalacağım. Şu aşağıda bir de çizimi var:

http://www.imperialclub.com/Repair/Fuel/canister.htm
Özden Arıkan
Germany
aktif karbon kutusu
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 35 mins (2005-06-18 03:37:10 GMT)
--------------------------------------------------

sanayi ve ticaret bakanlığı öyle diyö...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 49 mins (2005-06-18 19:51:59 GMT)
--------------------------------------------------

(aktif) karbon kutusu ... böyle daha doğru olacak görünüyor ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 15 hrs 45 mins (2005-06-19 16:47:25 GMT)
--------------------------------------------------

ben servisi aradım ... siz de öyle yapın ... ek bilgiler için tşk...
Selected response from:

dewey
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aktif karbon kutusudewey
5...dewey
4kömürlükxxxdigger
3 +1...
Emine Fougner


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
"karbüratör kömürü" olarak duydum. Eski araclarda karburator kullaniliyordu, simdikilerde ise "fuel injector" kullaniliyor dolayisiyla bu komure gerek kalmadi. 90'li yillarin ilk baslarinda cikan modellerde de bu kullaniliyordu, ama sanirim sonlarina dogru herkes fuel injector'a gecmeye basladi.

Diger cevirmenlerin bilgisinede dayanarak (yorumlari beklemek lazim) karbüratör kömürü kutucuğu, yada karbüratör kömürü muhafazası da denilebilir sanırım.

Emine Fougner
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan: deneyime her daim güvenmek lazım
16 hrs
  -> tesekkurler

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...


Explanation:
ben size mercedes web sitesi adresinden servislere ulaşabileceğiniz sayfayı vermiştim ... karbon kutusu dediklerini göreceksiniz.

dewey
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aktif karbon kutusu


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 35 mins (2005-06-18 03:37:10 GMT)
--------------------------------------------------

sanayi ve ticaret bakanlığı öyle diyö...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 49 mins (2005-06-18 19:51:59 GMT)
--------------------------------------------------

(aktif) karbon kutusu ... böyle daha doğru olacak görünüyor ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 15 hrs 45 mins (2005-06-19 16:47:25 GMT)
--------------------------------------------------

ben servisi aradım ... siz de öyle yapın ... ek bilgiler için tşk...


    Reference: http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1859
    Reference: http://www.mercedes.com.tr/Internet/TR/Aftersales/Service24h
dewey
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

2 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kömürlük


Explanation:
çevirinin tamirhane/atölye kullanımına yönelik olduğunu görünce önceki önerimi geri aldım.

Ustası, kalfası, çırağına kafalarını kesseniz 'aktif karbon vesairesi' dedirtilemez. Çok daha kısa, kolay söylenebilecek bir şey oluşturmak gerek.

Terim EMC kapsamında yeni yeni yaşamımıza girme aşamasında olduğuna göre güzel bir fırsat, birazcık çarpıcı -birazcık da nostalijik- bir karşılık yaratmak için.

Bütün mesele iş sahibine (ve de Sanayi Bakanlığına da belki) kabul ettirebilmek. Daha alışılmış bir yaklaşım yeğlenir ise 'kömür kutusu' da denebilir - kömürlüğüe göre daha donuk kalsa da...:-))

xxxdigger
Native speaker of: Native in TurkishTurkish