KudoZ home » English to Turkish » Automotive / Cars & Trucks

bar graphic tachometer

Turkish translation: çubuk grafik hız göstergesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bar graphic tachometer
Turkish translation:çubuk grafik hız göstergesi
Entered by: chevirmen

12:27 Apr 8, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: bar graphic tachometer
Bu ifade veya farklı versiynları, mesela grafik kelimesinin olmadığı şekli) bir aracın gösterge konsolu/panosunda geçiyor.
Dijital bir gösterge ekranında, bri dizi diğer işaret veya rakamlar veya lambalar yanında aynı zamanda br de hız göstergesi var.
Bu göstergede rakamlar yok ve bar diye başlayıp ifade ettiği işte bu alet/ekraın işlevi.

bar başka yerde de geçtiği için orada "çubuk" ifadesi uygundu. Burada hoş bir şekle bürünüyor.

Vakitayırıp öneri getirenlere şimdiden teşekkürler.
Nizamettin Yigit
Turkey
çubuk grafik hız göstergesi
Explanation:
Dediğiniz gibi çubuk grafik kullanılan bir tabir. Araba hız göstergeleri için sanırım kullanılabilir. Ama Tempralarla Türkiye'de başlayan bu göstergeye genel olarak elektronik veya dijital hız göstergesi denmesi hala tamirhanelerde yaygın.
Selected response from:

chevirmen
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3çubuk grafik hız göstergesi
chevirmen
5grafik seritli hiz gostergesi
Salih1946
3 +2çubuk grafikli hız göstergesi
Karahan Sisman
4grafik hız göstergesiaparlak


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grafik hız göstergesi


Explanation:
Bence "bar" sözcüğünü göz ardı edip "grafik hız göstergesi" denirse hem anlaşılır hemde kulağa hoş gelir. Emin değilim tabi ama çubuk ya da başka bir tür grafik olmasının, sanırım bir önemi yoktur.

aparlak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
çubuk grafik hız göstergesi


Explanation:
Dediğiniz gibi çubuk grafik kullanılan bir tabir. Araba hız göstergeleri için sanırım kullanılabilir. Ama Tempralarla Türkiye'de başlayan bu göstergeye genel olarak elektronik veya dijital hız göstergesi denmesi hala tamirhanelerde yaygın.

chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Önder Öztürkçü
1 hr
  -> Teşekkürler

agree  Faruk Atabeyli
4 hrs
  -> Teşekkürler

agree  genc
6 days
  -> Teşekkürler

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
çubuk grafikli hız göstergesi


Explanation:
chevirmen'in önerisine benzese de, "çubuk grafikli" kullanım kulağa daha hoş geliyor gibi geldi bana...

Karahan Sisman
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: haklısınız, -li eki gerekiyor
4 hrs
  -> sağolun özden hanım :)

agree  Taner Göde
12 hrs
  -> teşekkürler..

538 days   confidence: Answerer confidence 5/5
grafik seritli hiz gostergesi


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 231