KudoZ home » English to Turkish » Botany

spiceberry

Turkish translation: keklik üzümü


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spiceberry
Turkish translation:keklik üzümü
Entered by: Özden Arıkan

16:20 Feb 13, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Science - Botany
English term or phrase: spiceberry
Çin'in Yunnan eyaleti ile ilgili bir çevirim var da orada yetişen türler arasında Türkçesini bulamadığım spiceberry var. Baharat meyvesi demek istemedim. Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Cagdas Karatas
Turkey
keklik üzümü
Explanation:
Latince ismi "Gaultheria procumbens"dir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-02-13 16:31:10 GMT)
--------------------------------------------------

Diğer karşılıkları aşağıdaki gibidir:
-aromatic wintergreen
-creeping wintergreen
-ivory plum
-spring wintergreen
-checkerberry (bkz. http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=checkerberry&btnG=Ar...
-decumbent wintergreen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-13 17:42:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

1) Dicotyledones / Ericales / Gaultheria
2) Dicotyledones / Primulales / Myrsinaceae / Ardisia crenata Konuyu daha fazla araştırmak istiyorsanız belki işinize yarayabilir.
Selected response from:

Danila Krokhalev
Turkey
Grading comment
teşekkür ederim, aslında yüzde yüz kafama yatmadı, çünkü ben latincesini ardisia crenata olarak buldum ama bunlar kardeş olmalı. checkerberry, wintergreen eş anlamlı geçiyor pek çok yerde.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2keklik üzümü
Danila Krokhalev
4 +1çay tohumu; keklik üzümü
Serkan Doğan
3hint fundalığı/çalılığı
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hint fundalığı/çalılığı


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
çay tohumu; keklik üzümü


Explanation:
-

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Berbat bir tadı var...
3 hrs
  -> teşekkürler; bitki çaylarından nefret ederim

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
keklik üzümü


Explanation:
Latince ismi "Gaultheria procumbens"dir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-02-13 16:31:10 GMT)
--------------------------------------------------

Diğer karşılıkları aşağıdaki gibidir:
-aromatic wintergreen
-creeping wintergreen
-ivory plum
-spring wintergreen
-checkerberry (bkz. http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=checkerberry&btnG=Ar...
-decumbent wintergreen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-13 17:42:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

1) Dicotyledones / Ericales / Gaultheria
2) Dicotyledones / Primulales / Myrsinaceae / Ardisia crenata Konuyu daha fazla araştırmak istiyorsanız belki işinize yarayabilir.


    Reference: http://216.239.59.104/search?q=cache:SoNY9wKq3QYJ:www.a-esth...
    Reference: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=metilsalisilat
Danila Krokhalev
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkür ederim, aslında yüzde yüz kafama yatmadı, çünkü ben latincesini ardisia crenata olarak buldum ama bunlar kardeş olmalı. checkerberry, wintergreen eş anlamlı geçiyor pek çok yerde.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
2 mins

agree  Taner Göde: Latince isimler konusunda Çağdaş'a katılıyorum.
3 hrs