KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

global trends

Turkish translation: Tedarik Ağı Planlama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Supply Network Planning
Turkish translation:Tedarik Ağı Planlama
Entered by: Yavuz Durgut

22:13 Mar 14, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: global trends
"...global trends in the banking industry"
MURAT TUKEL
United States
Bankacılıkta genel eğilimler
Explanation:
ancak global'in de turkceye iyiden iyiye girdigi dusunulmeli.
sahsen ben sunuslarimda genel ve globali es agirlikli kullaniyorum.
bir kisim arkadas küresel de kullanıyor.
Selected response from:

Yavuz Durgut
Turkey
Grading comment
glabal konusunda haklisiniz, ben de size katiliyorum ama gene de bir sorayim dedim, tesekkurler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Bankacılıkta genel eğilimlerYavuz Durgut
5 +2Bankacilik alaninda kuresel egilimlerGaye Terzioglu-Booth
4 -3global eğlimler
1964


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
global eğlimler


Explanation:
global trendler denilebilir

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-14 22:15:15 (GMT)
--------------------------------------------------

eğilimler olacak yukarıdaki

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 06:22:35 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

BUT HOW THAT TERM CHANGED WHAT YOU ASKED WAS \"GLOBAL TRENDS \" HOW IT CAN BE Supply Network Planning
NOW ???

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 07:12:18 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

GLOBAL VE KÜRESEL KULLANI SIKLIKLARI
Web Küresel eğilimler için Tamamiyle Güvenli arama ile arandı. 384 sonuçtan 1 - 10 arası sonuçlar. Arama 0.13 saniye sür

Web global eğilimler için Tamamiyle Güvenli arama ile arandı. 337 sonuçtan 1 - 10 arası sonuçlar. Arama 0.04 saniye sürdü.

Literatür

KULLANIM EĞİLİMLERİ 384/337
Neredeyse ydurgut arkadaşın dediği gibi bire bir (sadece 0.15-20 fark var DURUM AÇIK MI ŞİMDİ GENİŞ OLARAK KULLANILIYOR MUYMUŞ ?

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  sevinc altincekic: allah askina biz niye cevirmenlik yapariz acaba? global trends'teki s'i atalim, ler ekini ekleyelim, olsun sana turkce. bundan sonra bu is boyle yapilacak arkadaslar. ingilizce'deki s'ler atilacak yerlerine ler'ler konulacak.bu ne anlayistir anlamiyorum.
14 mins
  -> Global trendler tam olduğu gibi kullanılır.

disagree  xxxallingus: Az kaldı Tayfun, ÇOK AZ!
23 mins
  -> Evet ÇOK AZ KALDI DOĞRU !

disagree  Gaye Terzioglu-Booth: global = kuresel, dunya capinda, tum dunyayi kapsayan. Kaynak: Kucuk bir redhouse sozlugu
52 mins
  -> Global veya Küresel ikiside kullanılır.Küre TÜRKÇEdeğildir. Ayrıca genel eğilimler diye çevrilmez !

neutral  Taner Göde: Sanırım İstanbul'daki tahsilli ancak zeka özürlü, ayda 2-3 milyar kazanan kravatlı/döpiyesli tipleri (IT hayranı, BMW seven, bayramda tatile çıkan, "pahalı" takınan) gerçek hayatta veya TV'de görmüşsünüzdür: Onlar çok sever böyle "Turnglish" konuşmayı.
8 hrs
  -> O kişilerden hiç tanıdığım yok. Ama global eğilimler diye yazarsanız bunu aynen kullanıldığını görürsünüz. Bu yerleşmiş terimdir. Politikada, finans ve diğer alanlarda. Ayrıca burası profesyonel tercihler icindir kimsenin nasıl konuştuğu bizi ilgilendirme

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Bankacılıkta genel eğilimler


Explanation:
ancak global'in de turkceye iyiden iyiye girdigi dusunulmeli.
sahsen ben sunuslarimda genel ve globali es agirlikli kullaniyorum.
bir kisim arkadas küresel de kullanıyor.


Yavuz Durgut
Turkey
Grading comment
glabal konusunda haklisiniz, ben de size katiliyorum ama gene de bir sorayim dedim, tesekkurler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic: oh be sonunda turkce:)
6 mins
  -> bu grubun Türkçe üyeleri sabaha kadar ayakta mı?

agree  xxxallingus: Türkçeyi koruduğunuz için teşekkür ederiz!
14 mins
  -> Rica ederim. Türkçeciler, "Yahoogroups"da bir grup kurmaya ne dersiniz?

agree  Gaye Terzioglu-Booth: BRAVO! At last someone else who cares about Turkish!
32 mins

agree  Taner Göde: Herşeyin bir doğrusu bulunur. 4000 kebapçının bulunduğu Adana'da bile sessiz bir kural var ve onu herkes bilir. Herkes her an haklı da,haksız da olabilir: hangi tarafta olduğumuzu seçme yeteneğine sahip olmamız veya bunu tecrübeyle geliştirmemiz gerekir.
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Bankacilik alaninda kuresel egilimler


Explanation:
"Bankacilikta genel egilimler"'e kesinlikle katiliyorum. Yukaridakini de cesit olsun diye yazdim :)
-----
Sevgili Murat, Ydurgut ve diger cok degerli cevirmen arkadaslar.
"Global" sozcugunun Turkce'ye yerlesmesine izin vermeyelim. Global gordugumuz yere, dunyada, dunya capinda, kuresel gibi Turkce sozcukler yerlestirelim. Kolaya kacmayalim.
Sevgiler saygilar Gaye

Gaye Terzioglu-Booth
Australia
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Siz de haklısınız...
10 hrs

agree  xxxallingus: Siz kesinlikle haklısınız sevgili Gaye :)
12 hrs