KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

audit trails

Turkish translation: evvelce yapılmış denetimlerin kontrolü


07:54 Apr 3, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: audit trails
This may include, to the extent practicable and justified, pursuti of audit trails to review records of both the certification / registration body and its related body for the activitiy under consideration. In considering the extent of such audit trails account should be taken of the certification / registration body's history of impartial certification.

Bu iki cümlede "audit trail" ne anlama geliyor sizce? Teşekkürler
sevinc altincekic
Turkish translation:evvelce yapılmış denetimlerin kontrolü
Explanation:
denetim yolu, yönteminin iz sürümü
Selected response from:

Yusef
Turkey
Grading comment
Eski denetci bir arkadasimdan aldigim yaniti, size de bilgi olsun diye, paylasayim dedim:
pursuit of audit trails=denetim neticesinde elde edilen somut ve kullanilabilir kanitlar/iz/ipucu. Denetim neticeleri veya kanitlari veya bilgileri olarak tercume edilebilir.
Tesekkür ediyorum herkese:) Daha önce aklım yerine gelmediği ve size zahmet verdiğim için de özür diliyorum.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1denetleme izleriUmit Altug
4 +1evvelce yapılmış denetimlerin kontrolüYusef
5"denetim yöntemleri"Omer Berkman
5deneme sürümü
Nezih Doğu


Discussion entries: 2





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
deneme sürümü


Explanation:
Sevgili Sevinç, internette audit trail yazıp bir arama yaparak çeşitli ürünlerin "deneme sürümleri" hakkında bilgi görebilirsiniz.

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 26

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
"denetim yöntemleri"


Explanation:
Her ne kadar "trail" kelimesi "yol, iz, takip, güzergah" gibi anlamlara gelse de kalite sertifikalandırma denetimlerinde "izlenecek yollar, yöntemler" anlamında kısaca "denetim yöntemleri" demek uygun olur. "Takip" sözcüğünün kullanılması ise yanıltıcı olabilir : ("Traceability" = "takip edilebilirlik" ya da "izlenebilirlik" (geçmişe yönelik kayıtlar ya da işlemlerle ilgili olarak)).


Omer Berkman

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
evvelce yapılmış denetimlerin kontrolü


Explanation:
denetim yolu, yönteminin iz sürümü

Yusef
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 220
Grading comment
Eski denetci bir arkadasimdan aldigim yaniti, size de bilgi olsun diye, paylasayim dedim:
pursuit of audit trails=denetim neticesinde elde edilen somut ve kullanilabilir kanitlar/iz/ipucu. Denetim neticeleri veya kanitlari veya bilgileri olarak tercume edilebilir.
Tesekkür ediyorum herkese:) Daha önce aklım yerine gelmediği ve size zahmet verdiğim için de özür diliyorum.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner: Bu yorumda dogru, ancak cumleyi tercume ederken denetim surumu deseniz daha iyi olur, cunku anlamini tercumenin icine sigdirmaya calismak biraz ugras ister.
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
denetleme izleri


Explanation:
Audit trail" terimi en çok bilgisayar ağlarında kullanılır ve sisteme giriş ve çıkış arasında tüm işlemlerin izlendiği kayıt anlamına gelir. Denetim bağlamında da "verilerin yönetim ve iç kontrol sistemine girişlerinden çıkışlarına kadar izlenmelerine imkân veren yol" olarak tanımlanmaktadır. Her iki kullanımda da Türkçeye "denetleme izi" olarak çevrildi ve kullanıldı. Bilgisayar ağları ile iglili olarak, Türkiye Bilişim Derneği'nin Bilişim Terimleri Sözlüğü'nde verilen karşılık bu. Aşağıda denetim terimleri ile ilgili bir bağlantı da verdim.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-03 09:25:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Terimin ilk yaygın kullanımı bilişim alanında oldu, ama mali denetim, menkul kıymet piyasalarının izlenmesi, kalite denetim izlemesi gibi alanlara da yayıldı. http://members.tripod.com/Hayatiyasar/aras/denter.htm adresinde mali denetim ile ilgili terimler veriliyor. Burada kastedilen kalite denetimi ile ilgili yapılan tüm işlemlerin kaydının tutulması. \"Audit trails\" bu işlem izleme kayıtları.


    Reference: http://www.tbd.org.tr/sozluk_ingilizce.html
    Reference: http://members.tripod.com/Hayatiyasar/aras/denter.htm
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 363

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner: denetleme izleri, yada denetim surumu dogru. Dolayisi ile kullanilicak tercume, artik size kalmis.
20 hrs