KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

sovereign debt

Turkish translation: egemen borcu /Kamu borcu


19:24 May 19, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: sovereign debt
Imf ile ilgili bir metinde geçiyor.
shule
Turkish translation:egemen borcu /Kamu borcu
Explanation:
Kamu borçları kastediliyor sanırım
Tam iç borç değil ama devletin borçlanma tahvili vb ile borçlanması sonucunda oluşan borç yükü , egemen para biriminde ödenebilir olması, foreign debt demiyor yani yabancı ülkelere olan yabancı para birimi sözkonusu değil
Tartışma kendi para biriminde borçlanan kamunun örneğin riye enflasyon ile borcunu hafifletememesi vb..
örnek

These observations suggest the following set of related questions:

1. Why would a sovereign refrain from inflating, or even deflate, when faced with servicing a large quantity of nominally denominated debt?

2. If a sovereign does not plan to use inflation to repudiate its nominally denominated debts, why would it want to issue such debt in the first place?

3. What are the distinguishing features of those sovereigns who are willing and able to issue nominally denominated debt?



--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-19 20:22:44 (GMT)
--------------------------------------------------

yabancı parada biliyorsunuz egemen paraya egemen değil ama kendi para biriminde para basma hakkı olduğundan egemen oluyor istediği gbi ipara basabiliyor yani \"egemenlik kaytsız şartsız merkez bankasının\"
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Teşekkürler...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Sovereign debt = A debt instrumentAdil Sönmez
4egemen borcu /Kamu borcu
1964
4Ingiliz Pounduna esit olan altin para ile olculen borc; ....Mustafa Yuksel


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ingiliz Pounduna esit olan altin para ile olculen borc; ....


Explanation:
(bagimsiz) devlet borcu; mutlaka odenmesi gereken borc; buyuk miktardaki borc. Umarim yardimci olur.

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egemen borcu /Kamu borcu


Explanation:
Kamu borçları kastediliyor sanırım
Tam iç borç değil ama devletin borçlanma tahvili vb ile borçlanması sonucunda oluşan borç yükü , egemen para biriminde ödenebilir olması, foreign debt demiyor yani yabancı ülkelere olan yabancı para birimi sözkonusu değil
Tartışma kendi para biriminde borçlanan kamunun örneğin riye enflasyon ile borcunu hafifletememesi vb..
örnek

These observations suggest the following set of related questions:

1. Why would a sovereign refrain from inflating, or even deflate, when faced with servicing a large quantity of nominally denominated debt?

2. If a sovereign does not plan to use inflation to repudiate its nominally denominated debts, why would it want to issue such debt in the first place?

3. What are the distinguishing features of those sovereigns who are willing and able to issue nominally denominated debt?



--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-19 20:22:44 (GMT)
--------------------------------------------------

yabancı parada biliyorsunuz egemen paraya egemen değil ama kendi para biriminde para basma hakkı olduğundan egemen oluyor istediği gbi ipara basabiliyor yani \"egemenlik kaytsız şartsız merkez bankasının\"

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718
Grading comment
Teşekkürler...

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Sovereign debt = A debt instrument


Explanation:
guaranteed by a government.
Instrument = A document containing some legal rights or obligations. Examples include notes, agreements, and contracts.

“Sovereign debt” ibaresinin Türkçe’si, yukarıdakilere gore;
“devlet tarafından garanti edilen (edilmiş) borç (borç belgesi)" anlamına gelir.

Sayın Tayfun Torunoğlu, cevap özellikle size atfedilir. Ne kadar boş vaktiniz var şaşıyorum.



    Investorwords
Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Valla hiç boş vaktim yok onunn için çoğu soruya çevap veremiyorum. Ayrıca bir Türkçe belgede egemen borcu olarak kullanıldığını gördüm (odalar birliği idi sanırım)
9 hrs