KudoZ home » English to Turkish » Bus/Financial

roadshow

Turkish translation: tanıtım turu ya da gezisi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roadshow
Turkish translation:tanıtım turu ya da gezisi
Entered by: Ebru Ozgen Oglesbay

00:28 Aug 12, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: roadshow
Hala aynı özelleştirme ihalesi. Bu kez "in respect of an IPO,the firm shall bear costs relating to organization and execution of roadshows including but not limited to Agency's and Company's team members who would attend such roadshows"
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Tanitim/tanisma gezisi
Explanation:
Sayin Ozgen'in daha onceki tombstone sorusuyla birlestirdigimde bu terim uygun dusecektir. Tombstone'a konu teskil eden anlasma imzalanmadan once borc alan veya anlasma yapmak isteyen kurulus projesi (ornegin borc almak, sendikasyon yapmak icin araci sirket (genellikle ustlenici = underwriter) ile birlikte yatirimcilarla randevu alarak ziyaret ediyorlar. Bu ziyaretlere roadshow deniyor. Yani, bu sirketlerle gorusmek uzere "tanitim'tanisma gezisine cikip onlara projeleri hakkinda bilgi verip taahhutlerin almaya calisiyorlar.
Selected response from:

Omer Esener
United States
Grading comment
Çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Tanitim/tanisma gezisiOmer Esener
4 +2roadshow
1964
5turneye çıkmış tiyatro, revü, show topluluğushenay kharatekin
4gezici tiyatronun verdiği temsilveya gösteriMETE KUMRU
1 +2tanıtım turu/turlarıerhan ucgun


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
roadshow


Explanation:
Kimse çevirmemiş
http://www.uni-yaz.com/medya.htm
belirli bir güzergahta uygulanan seri gösteri, fuar veya tanıtım. Gezgin tanıtımcılık/sergi, veya Seri tanıtım/sergi denilebilir ama Türçesini değil ingilizcesiin kullanıyorlar

Hürriyetim
... 3 Ekim'de başlayan yarışma süreci İzmir'den Diyarbakır'a uzanan bir Roadshow'la
desteklenecek Bilkom'un yarışmasına eli mouse tutan herkes ...
www.hurriyetim.com.tr/haber/ 0,,sid~12@tarih~2001-10-04-m@nvid~37437,00.asp - 36k - Cached - Similar pages

Telepati Telekomünikasyon Aylık İletişim Dergisi
... kapısını aralıyor. 3 Ekim'de başlayan yarışma süreci İzmir'den
Diyarbakır'a uzanan bir 'Roadshow'la desteklenecek. Bilkom ...
www.telepati.com.tr/kasim01/konu11.htm - 12k - Cached - Similar pages

Telepati
... Apple ürünleriyle donatılmış özel bir TIR’ın yaklaşık 2 ay boyunca üniversitelerle
gençlerin diğer buluşma noktalarını ziyaret ettiği Roadshow ...



1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner: aynida kullanilabilinir
1 hr
  -> evet sağolun

agree  opedos: evet medyada genellikle aynen kullanılıyor
5 hrs
  -> sağolun, Farklı bir şey kullanılması anlaşılmamasına neden olabilir

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Tanitim/tanisma gezisi


Explanation:
Sayin Ozgen'in daha onceki tombstone sorusuyla birlestirdigimde bu terim uygun dusecektir. Tombstone'a konu teskil eden anlasma imzalanmadan once borc alan veya anlasma yapmak isteyen kurulus projesi (ornegin borc almak, sendikasyon yapmak icin araci sirket (genellikle ustlenici = underwriter) ile birlikte yatirimcilarla randevu alarak ziyaret ediyorlar. Bu ziyaretlere roadshow deniyor. Yani, bu sirketlerle gorusmek uzere "tanitim'tanisma gezisine cikip onlara projeleri hakkinda bilgi verip taahhutlerin almaya calisiyorlar.

Omer Esener
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet bu da olabilir
8 mins

agree  Emine Fougner
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gezici tiyatronun verdiği temsilveya gösteri


Explanation:
gezici tiyatronun verdiği temsil vey gösteri

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 12

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
tanıtım turu/turları


Explanation:
demek bence daha dogru olur gibi ama ??

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic: bence çok uygun, eski bir aracı kurum çalışanı olarak, roadshow resmen tur, oldukça yüksek bir sayıda yabancı yatırımcıya halka açılacak şirket tanıtılıyor
1 hr
  -> günaydın, teşekkürler

agree  Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
13 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
turneye çıkmış tiyatro, revü, show topluluğu


Explanation:
Aradığınız terim: road show, 3 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası road show turneye çıkmış tiyatro
İş Dünyası road show revü
İş Dünyası road show vb topluluğu



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84