KudoZ home » English to Turkish » Chemistry; Chem Sci/Eng

track resistant polymer

Turkish translation: Açıklamaya bakınız...


00:17 Jul 19, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / distribution line cover
English term or phrase: track resistant polymer
Elektrik nakil hatları ile ilgili bir dokümandaki
"The flexible polymer material and the rigid material may be track resistant polymer materials" cümlesindeki "track resistant polymer" ifadesi için yardım edebilir misiniz?
tesla
Turkish translation:Açıklamaya bakınız...
Explanation:
"track resistance" kendisine yüksek akım verilen bir malzemenin yüzeyinde karbonlu bir tabakanın oluşumuna karşı olan dayanımını ifade etmektedir. Bu oluşum özellikle kirli ve/veya ıslak ortamlarda daha ziyade olur ve voltaj kayıplarına neden olur ayrıca elektronikte kullanılan süperiletkenlerin üretiminde de esas bu oluşumu yok etmektir. "Track resistance" malzemenin cinsine bağlıdır.

Ayrıca track resistance dediğimiz direncin birimi ohm/cm olup formülü normal direnç ile aynıdır yani rho(sabit)*L(boy-cm)/A(Alan-cm2)
Türkçe olarak tam nasıl denir bilmiyorum. Belki sizin aklınıza daha iyisi gelir ama "track resistance" için "hat direnci" ya da "öz direnç" demeyi uygun görüyorum dolayısı ile de "track resistant polymer" için "öz dirençli polimer" ya da "hat dirençli polimer"i uygun görüyorum, tabi aynen de kullanılabilir.
Selected response from:

mukaanyes
Grading comment
yardımlarınız için teşekkür ederim (cevap yazan herkese)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Açıklamaya bakınız...mukaanyes
4yüzey dirençli polimerdewey
3tırtıllı dirençli polimer
Serkan Doğan


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tırtıllı dirençli polimer


Explanation:
lastik tırtıllarında olduğu gibi sürtünmeyi önleyerek direnç gösteren polimerden bahsediyor sanırım..

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 17

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yüzey dirençli polimer


Explanation:
kabloların çürüme, paslanma, aşınma (özel olarak nemli/ıslak ortamlarda) direnci ... hem bunu sağlaması, hem de hafif olması nedeni ile de porselen yalıtım yaygın bir uygulama

dewey
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Açıklamaya bakınız...


Explanation:
"track resistance" kendisine yüksek akım verilen bir malzemenin yüzeyinde karbonlu bir tabakanın oluşumuna karşı olan dayanımını ifade etmektedir. Bu oluşum özellikle kirli ve/veya ıslak ortamlarda daha ziyade olur ve voltaj kayıplarına neden olur ayrıca elektronikte kullanılan süperiletkenlerin üretiminde de esas bu oluşumu yok etmektir. "Track resistance" malzemenin cinsine bağlıdır.

Ayrıca track resistance dediğimiz direncin birimi ohm/cm olup formülü normal direnç ile aynıdır yani rho(sabit)*L(boy-cm)/A(Alan-cm2)
Türkçe olarak tam nasıl denir bilmiyorum. Belki sizin aklınıza daha iyisi gelir ama "track resistance" için "hat direnci" ya da "öz direnç" demeyi uygun görüyorum dolayısı ile de "track resistant polymer" için "öz dirençli polimer" ya da "hat dirençli polimer"i uygun görüyorum, tabi aynen de kullanılabilir.

mukaanyes
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
yardımlarınız için teşekkür ederim (cevap yazan herkese)