KudoZ home » English to Turkish » Chemistry; Chem Sci/Eng

credited

Turkish translation: alacak kaydedilir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:credited
Turkish translation:alacak kaydedilir
Entered by: Taner Göde

18:01 Sep 14, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: credited
Parts purchased to correct a warranty issue may be "credited" after an examination of original parts by XXX.

Thanks in advance.
niwana
alacak kaydedilir
Explanation:
credited = alacak kaydedilir

Parts purchased to correct a warranty issue may be credited after an examination of original parts by XXX.

Garanti hususu mukabilinde satın alınan parçalar asıllarının XXX tarafından incelenmesinden sonra hesaba alacak kaydedilir.

1. Alıcı, Satıcıdan bir ürün alır.
2. Satıcı, ürünü Alıcıya garantili teslim eder ve hesabına ekler.
3. Alıcı, ürünlerin içinden bir veya birden fazlasının arızalı olduğunu belirterek bunların yerine aynı üründen yine alış yapar.
4. Arızalı ürünler yerine alınanları Satıcı hesaba ekler.
5. Satıcı arızalı ürünleri inceledikten sonra bunları iade kabul eder ve Alıcının hesabından düşer (alacak kaydeder).

Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4alacak kaydedilir
Taner Göde
5 +3(hesabınıza) alacaklandırılabilir
Mehmet Hascan
3 +3hesaptan düşülebilir
Karahan Sisman
5alacak olarak kaydedilmiştir
Salih1946
4alacak ücreti olarak işlenebilir
Aysun Demir
4karşılanabilir
skaya


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
hesaptan düşülebilir


Explanation:
Garanti sorununu gidermek için satın alınan parçalar, orijinal parçaların XXX tarafından incelenmesinden sonra hesaptan düşülebilir.

Karahan Sisman
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
6 mins
  -> teşekkür ederim..

agree  sentaks
9 mins
  -> sağolun..

agree  Pelin Yalcin
40 mins
  -> teşekkürler Pelin hanım :)

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
alacak kaydedilir


Explanation:
credited = alacak kaydedilir

Parts purchased to correct a warranty issue may be credited after an examination of original parts by XXX.

Garanti hususu mukabilinde satın alınan parçalar asıllarının XXX tarafından incelenmesinden sonra hesaba alacak kaydedilir.

1. Alıcı, Satıcıdan bir ürün alır.
2. Satıcı, ürünü Alıcıya garantili teslim eder ve hesabına ekler.
3. Alıcı, ürünlerin içinden bir veya birden fazlasının arızalı olduğunu belirterek bunların yerine aynı üründen yine alış yapar.
4. Arızalı ürünler yerine alınanları Satıcı hesaba ekler.
5. Satıcı arızalı ürünleri inceledikten sonra bunları iade kabul eder ve Alıcının hesabından düşer (alacak kaydeder).



Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen
56 mins
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  ozan karakış
2 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  Faruk Atabeyli
4 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  Pelin Yalcin
6 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alacak ücreti olarak işlenebilir


Explanation:
alacak ücreti olarak işlenebilir
Credit: alacak demektir

Aysun Demir
United Kingdom
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  chevirmen: İfade olarak kulak tırmalıyor. Alacak ücreti diye bir tabir yeni sanırım.
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
(hesabınıza) alacaklandırılabilir


Explanation:
Muhtemelen ''credit note= alacak dekontu veya kredi dekontu'' şeklinde verilecektir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tureng.com/default.asp?komut=go&key=credit

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:31:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.183.104/search?q=cache:SdNXqE1Cg90J:www.akdilt...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:35:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ie/search?hl=en&q=hesabı alacaklandırılır&...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:36:36 GMT)
--------------------------------------------------

Tecrübi sisteme göre Alıcılar hesabı fatura tutarı üzerinden borçlandırılacak, yurtiçi satışlar hesabı ve he­saplanan KDV hesabı alacaklandırılacaktır.
http://www.webmuhasebe.com/konular/malsaynok.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:37:42 GMT)
--------------------------------------------------

http://e-sertifika.aof.edu.tr/Images/103.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-09-15 20:40:29 GMT)
--------------------------------------------------

Goods under warranty will be repaired, replaced or refunded in that order. Credit notes for warranty items will only be issued if goods cannot be repaired or replaced. The value of the credit note will be as the original invoice value. See Note 1.
http://www.resourcedm.com/html/returnspolicy.shtml

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali YANDIK
9 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  chevirmen
10 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Faruk Atabeyli
14 hrs
  -> teşekkür ederim.

2 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
karşılanabilir


Explanation:
Garanti kapsamındaki bir sorunu gidermek için satın alınan parçaların bedeli, orjinal parçalar XXX tarafından incelendikten sonra karşılanabilir.

skaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

399 days   confidence: Answerer confidence 5/5
alacak olarak kaydedilmiştir


Explanation:
Metindeki bağlantı ise şöyle olmalı ......alacak kaydedilebilir.......

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12