KudoZ home » English to Turkish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Inert Ingredients

Turkish translation: tepkimesiz bileşenler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inert ingredients
Turkish translation:tepkimesiz bileşenler
Entered by: Özden Arıkan

21:12 Nov 10, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / Chemistry
English term or phrase: Inert Ingredients
‘dichlorophenoxyacetic acid’ ile ilgili bir terim.
Alev Ellington
tepkimeye girmeyen [tepkimesiz] [atıl] [reaksiyona girmeyen] bileşenler [maddeler]
Explanation:
inert ingredients, herhangi bir preparatın içinde bulunan ve preparattaki diğer şeylerle tepkimeye (reaksiyona girmeyen) maddelerdir. Örneğin ilaçlarda dolgu maddesi olarak kullanılan maddeler, etken maddeyle, vb. reaksiyona girmez.

h.i.h.
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
Tesekkurler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2tepkimeye girmeyen [tepkimesiz] [atıl] [reaksiyona girmeyen] bileşenler [maddeler]
Selçuk Budak
5 +1atıl unsurlarAyberk Berkman
5Bileşime giren etkisiz maddeler (bileşim içerisinde bulunan etkisiz maddeler)Adil Sönmez
4 +1eylemsiz bileşenler
Özden Arıkan


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
inert ingredients
tepkimeye girmeyen [tepkimesiz] [atıl] [reaksiyona girmeyen] bileşenler [maddeler]


Explanation:
inert ingredients, herhangi bir preparatın içinde bulunan ve preparattaki diğer şeylerle tepkimeye (reaksiyona girmeyen) maddelerdir. Örneğin ilaçlarda dolgu maddesi olarak kullanılan maddeler, etken maddeyle, vb. reaksiyona girmez.

h.i.h.

Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tesekkurler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: tepkimeye girmeyen. Çok doğru açıklamışsınız. Aynen katılıyorum.
1 day20 hrs

agree  Ali YANDIK
13 days

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
inert ingredients
Bileşime giren etkisiz maddeler (bileşim içerisinde bulunan etkisiz maddeler)


Explanation:
Inert = ağır, atıl, (kimya) etkisiz; eylemsiz; farksız; hareketsiz, süreduran; tembel
Ingredient = bileşime giren madde


Adil Sönmez

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eylemsiz bileşenler


Explanation:
Inert için "eylemsiz" terimi kullanılıyor kimyada; eski karşılığı olan "atıl"a göre artık tamamen yerleşmiş olduğu düşünülebilir.

"...Helyum bir soygamdır; yani başka elementlerle tepkimeye girmeyen eylemsiz bir maddedir. Bu nedenle uzay araçlarının yakıt tanklarında iç basınç..."

"ABD?de füzyon fizikçileri başlıca iki kampa bölünmüş bulunu- yorlar. Bunlardan biri Eylemsiz Füz- yon Enerjisi (Inertial Fusion Energy=IFE)."



--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-10 22:13:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Yukarıdaki ilk alıntı, copy-paste yaptığım için hatasıyla birlikte çıkmış: Helyum bir \"soygazdır\" olacak, tabii.


    Reference: http://www.webkimya.com/hel.htm
    Reference: http://www.biltek.tubitak.gov.tr/dergi/99eylul/fuzyon.pdf
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: anlam olarak doğru ama tepkisiz bileşenler bence daha uygun
1 day19 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
atıl unsurlar


Explanation:
atıl unsurlar

Ayberk Berkman
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: başka bir ifade ama sizinki de doğru
1 day10 hrs