KudoZ home » English to Turkish » Computers (general)

scroll wheel

Turkish translation: Fare tekerleği


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scroll wheel
Turkish translation:Fare tekerleği
Entered by: Özgür Salman

15:45 Apr 28, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Science - Computers (general)
English term or phrase: scroll wheel
If you use a scroll wheel hold down ‘ctrl’ and use the scroll wheel on your mouse to increase/decrease text size.
ecetinkale
Fare tekerleği
Explanation:
Bilgisayar dünyasındaki en yaygın kullanımı "mouse(fare) tekerleği" şeklinde.



--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-04-29 13:52:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:s4G2TTqeFKUJ:www.ozgurluk...
http://www.google.com.tr/search?q="mouse tekerleği"&hl=tr&cl...
http://66.102.9.104/search?q=cache:gtYXEuHZeQwJ:www.linuxnet...
http://66.102.9.104/search?q=cache:SCFQg4rCy9gJ:www.delphitu...
Selected response from:

Özgür Salman
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Fare tekerleği
Özgür Salman
5 +2mouse tekerleği/tekerlek
Cagdas Karatas
5 +1Kaydırma tekerleği
Mehmet Hascan
5 +1kaydırma tekeriTURK TRANS
5Kaydırma tuşu
Buket Yilmaz
5kaydırma tekerixxxgulakbelen
5döner tekerlek
Yasemin Açıkgün
5kaydırma tekeri/ruleti
Serdar Oncu
1Fare firi
kenopensky


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kaydırma tekeri


Explanation:
farenin ortasındaki teker

Example sentence(s):
  • 6 Nis 2008 ... Mouse Wheel (Fare Tekeri), ya da Scroll Wheel (Kaydırma Tekeri) Farenin icadından bu yana fare işlevselliği için eklenmiş en büyük icat. ...

    corelturk.blogspot.com/2008/04/corel-draw-x4-yenilik-13-mouse-wheel.html - 70k -
TURK TRANS
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nagme Yazgin: Agreed. http://www.google.co.uk/search?q=kaydırma tekeri&sourceid=na...
1 min

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kaydırma tekeri/ruleti


Explanation:
mouse'un ortasındaki tekercikten bahsediliyor. Bunlar uygun sanırım.

Serdar Oncu
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 15

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kaydırma tekeri


Explanation:
kaydırma tekeri

Example sentence(s):
  • scroll arrow = kaydırma oku ; scroll bar = kaydırma çubuğu

    Reference: http://blog.leventdal.com/2007/10/mouse-scroll-ile-retkenlii...
xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
döner tekerlek


Explanation:
Döner tekerlek olarak kullanılıyor

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-04-28 15:54:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:PKN2XQiVaVwJ:www.weblebi....

Yasemin Açıkgün
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Kaydırma tuşu


Explanation:
Google'dan "kaydırma tuşu" teriminin kullanıldığını görebilrisiniz...

Buket Yilmaz
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mouse tekerleği/tekerlek


Language variant: mouse wheel

Explanation:
İnternet üzerindeki sayısız kaynağın yanında, dikkat çekmek istediğim nokta, bunun bağlama göre sadece tekerlek olarak kullanılmasının gerektiğidir. Bu arada dönmeyen tekerlek olmaz. :D

--------------------------------------------------
Note added at 1 saat (2008-04-28 17:23:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bu arada kafama takıldı; hamster veya gonzalezlerin içinde döndüğü şeye de bu ismi verebilir miyiz acep?

Cagdas Karatas
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: :)
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  mustafa karabiber
12 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Fare firi


Explanation:
PC dunyasindaki turkce terimleri yeni yeni ogrenmekle beraber daha once bahsedilen ''fare tekerlegi' yada ''kaydirma tusu '' oldugunu biliyorum.Fakat soyle dusunun bu terimleri turkcelestirenler buyuk bir olasilikla turk enformasyon teknolojisi tipleri idi.Yani cevirmen yada linguist deyillerdi.

kenopensky
Italy
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kaydırma tekerleği


Explanation:
http://www.logosoft.com.tr/?intPageStructureNo=1&sintLanguag...

http://www.microsoft.com/turkiye/girisimci/products/donanim....

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-04-28 16:22:26 GMT)
--------------------------------------------------

X-710BF'nin çözünürlük değiştirme düğmesi hemen kaydırma tekerleğinin üstünde kalıyor. Farenin çözünürlüğü masaüstünde resim düzenlemek gibi işlerde işe ...
www.pclabs.gen.tr/2007/09/25/oyuncularin-fp-faresi-a4-tech-... - 59k - Cached - Similar pages

Apple IMC Turkiye Destek & ServisiPod (dokunma tekerleği), iPod Software 1.5. iPod (kaydırma tekerleği ... Aynı şekilde iPod mini, iPod (kaydırma tekerleği )ve iPod'a (dokunma tekerleği) ...
destek.apple.com.tr/cgi-bin/WebObjects/appleDestekTR.woa/wa/makaleSayfasi?makaleID=93786 - 10k - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-04-28 16:23:09 GMT)
--------------------------------------------------

Xorg.conf ayar dosyasında fare ile alakalı kısımda bir kaç ufak düzenleme ile farenizin kaydırma tekerleği özelliğini kullanabilirsiniz. ...
wiki.linux-sevenler.org/index.php/Fare_Ayarları - 26k


--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2008-04-28 16:25:14 GMT)
--------------------------------------------------

Yıldız (*) ve arama tuşu ile veya kaydırma tekerleğine iki kez basmanızla tuş kilidini açabilirsiniz.
http://www.chip.com.tr/konu/Oyuncaktan-is-Ortagina-Blackberr...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:22:33 GMT)
--------------------------------------------------

''fare tekerleği'' derseniz, adama ''mouse wheel'' yerine neden ''scroll wheel'' demişler diye sorarlar. Haksız mıyım?

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:26:25 GMT)
--------------------------------------------------

TEST 3: Multimedya klavyeler
Ana tuşlar aynı kalsa da kaydırma tekerleği gibi çeşitli multimedya özellikleri ekleniyor.

http://www.pcnet.com.tr/content/view/221/47/

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:27:32 GMT)
--------------------------------------------------

Fare Ayarları
Xorg.conf ayar dosyasında fare ile alakalı kısımda bir kaç ufak düzenleme ile farenizin kaydırma tekerleği özelliğini kullanabilirsiniz.

http://wiki.linux-sevenler.org/index.php/Fare_Ayarları

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:28:44 GMT)
--------------------------------------------------

Özellikler kısmına bakınız lütfen.

http://www.mavibilgisayar.com/ud/4227

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

user manual'den alıntıdır.

http://www.lexma-usa.com/upload/1A149CA4-67F5-434F-935F-58CE...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:33:24 GMT)
--------------------------------------------------

4-yönlü kaydırma tekerleği Internet’te ve Windows dokümanlarında hızlı gezinme sağlar.
http://66.102.9.104/search?q=cache:uTRA0Ru5T9gJ:www.geniusne...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-04-29 10:35:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/tr-TR/help/e725b43f...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgulakbelen: bence de "kaydırma" kelimesinin çeviride mutlak yer alması gerekli; bu yoruma kesinlikle katılıyorum.
19 hrs
  -> Teşekkür ederim, Gül Hn.

neutral  Özgür Salman: // Estağfurullah :) Dediğim gibi, sizin öneriniz kesinlikle yanlış değil ama tek doğru da değil. "Kkaydırma tekerleği" ifadesini çoğu kişi anlamayacaktır çünkü genellikle "mouse tekerleği" olarak kullanılıyor piyasada. Yoksa önrniz tabii ki gayet güzel ;)
20 hrs
  -> Lütfen sektörün önde gelen firmalarından verdiğim linklere bir bakın. Fare tekerleği denince benim aklıma farenin içinde koştuğu teker geliyor. Kızmayın Lütfen. :-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Fare tekerleği


Explanation:
Bilgisayar dünyasındaki en yaygın kullanımı "mouse(fare) tekerleği" şeklinde.



--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-04-29 13:52:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://66.102.9.104/search?q=cache:s4G2TTqeFKUJ:www.ozgurluk...
http://www.google.com.tr/search?q="mouse tekerleği"&hl=tr&cl...
http://66.102.9.104/search?q=cache:gtYXEuHZeQwJ:www.linuxnet...
http://66.102.9.104/search?q=cache:SCFQg4rCy9gJ:www.delphitu...


Özgür Salman
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış
43 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Özden Arıkan
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Murat Uzum
9 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
15 hrs
  -> Teşekkür ederim.