KudoZ home » English to Turkish » Construction / Civil Engineering

dirty receiver

Turkish translation: toz tutucu; toz kapanı; kir kapanı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dirty receiver
Turkish translation:toz tutucu; toz kapanı; kir kapanı
Entered by: Özden Arıkan

15:53 May 17, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Tender
English term or phrase: dirty receiver
Electric heating system should be stipulated in building::
Dirty – receiver at main entrances;...
shule
basit alıcı-eğreti bir alıcı
Explanation:
Bu sayfada kısa dalga alıcı gerektiği halde basit bir nüveli alıcı yoluyla yapılan parazitli dalganın dinlenmesine çalışılıyor sanırım. Ancak her çeşit sinyali de alabildiği için iyi bir sinyal alımı yok.

Alıcılarda sinyalin parazitlerden (distortion=distrosiyon lardan arındırılması için IF (ara frekans devreleri) kullanılır. Bu nedenle ara frekans devresi olmayan basit bir alıcıdan bahsediyor olmalı...

Hassasiyeti olmayan da demek mümkün.

http://www.noobowsystems.com/restorations/rp-1600f/rp-1600f-...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 34 mins (2005-05-17 22:28:03 GMT)
--------------------------------------------------

evet eklediğiniz bu bilgiye göre toz, çör çöp, çamur tutucu da olabilir...

\"kir kapanı\" diyebilirsiniz...
Bunu vakumlayarak da yapabilirler...


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 36 mins (2005-05-17 22:29:59 GMT)
--------------------------------------------------

toz tutucu, toz kapanı da demek mümkün...

klimalar için de aynı durum sözkonusu. Dışarıdan havayı alıpü kondensörden geçirip içeriye verirken bir filtreden geçiriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 57 mins (2005-05-17 22:50:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

toz tutucu, toz kapanı da demek mümkün...

klimalar için de aynı durum sözkonusu. Dışarıdan havayı alıpü kondensörden geçirip içeriye verirken bir filtreden geçiriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 2 mins (2005-05-17 22:56:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

yukarıdaki link FM i örnek almıştı. (link içinde dirty receiver taranırsa aşağıda bir yerde) FM de de bir frekans bir başka frekansa bindirilir ve sonra çıkışta ayrıştırılır ve sinyal net alınır. Ancak orda bunu yapamadılar belki de...

Yaki kapan çalışmadı...

Asker\'in son bilgileri eklemesi ile dış kapıya konulan demir parmaklıktan, hasır paspasa kadar pek çok malzeme bu gruba girdi. Isıtmalı olunca da klima en güzel benzeri sanırım...

Umarım faydalı olur.
Keşke beklense de başka alternatifler de değerlendirlseydi.
Selected response from:

Nizamettin Yigit
Turkey
Grading comment
teşekkürler, sanırım toz kapanı uygun olacak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5çöp kutusu
Salih1946
3 +2basit alıcı-eğreti bir alıcı
Nizamettin Yigit


Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
basit alıcı-eğreti bir alıcı


Explanation:
Bu sayfada kısa dalga alıcı gerektiği halde basit bir nüveli alıcı yoluyla yapılan parazitli dalganın dinlenmesine çalışılıyor sanırım. Ancak her çeşit sinyali de alabildiği için iyi bir sinyal alımı yok.

Alıcılarda sinyalin parazitlerden (distortion=distrosiyon lardan arındırılması için IF (ara frekans devreleri) kullanılır. Bu nedenle ara frekans devresi olmayan basit bir alıcıdan bahsediyor olmalı...

Hassasiyeti olmayan da demek mümkün.

http://www.noobowsystems.com/restorations/rp-1600f/rp-1600f-...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 34 mins (2005-05-17 22:28:03 GMT)
--------------------------------------------------

evet eklediğiniz bu bilgiye göre toz, çör çöp, çamur tutucu da olabilir...

\"kir kapanı\" diyebilirsiniz...
Bunu vakumlayarak da yapabilirler...


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 36 mins (2005-05-17 22:29:59 GMT)
--------------------------------------------------

toz tutucu, toz kapanı da demek mümkün...

klimalar için de aynı durum sözkonusu. Dışarıdan havayı alıpü kondensörden geçirip içeriye verirken bir filtreden geçiriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 57 mins (2005-05-17 22:50:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

toz tutucu, toz kapanı da demek mümkün...

klimalar için de aynı durum sözkonusu. Dışarıdan havayı alıpü kondensörden geçirip içeriye verirken bir filtreden geçiriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 2 mins (2005-05-17 22:56:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

yukarıdaki link FM i örnek almıştı. (link içinde dirty receiver taranırsa aşağıda bir yerde) FM de de bir frekans bir başka frekansa bindirilir ve sonra çıkışta ayrıştırılır ve sinyal net alınır. Ancak orda bunu yapamadılar belki de...

Yaki kapan çalışmadı...

Asker\'in son bilgileri eklemesi ile dış kapıya konulan demir parmaklıktan, hasır paspasa kadar pek çok malzeme bu gruba girdi. Isıtmalı olunca da klima en güzel benzeri sanırım...

Umarım faydalı olur.
Keşke beklense de başka alternatifler de değerlendirlseydi.


Nizamettin Yigit
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
teşekkürler, sanırım toz kapanı uygun olacak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: valla bravo, hiç aklıma gelmezdi ve tam cuk oturuyor. kir veya toz kapanı güzel bir ifade bence.
1 hr
  -> thnx. aslında elektronikteki basit alıcı da aynı anlamda. Fakat basitliği yüzünden kapanlamayı yapamıyor...

agree  Serkan Doğan: evet, şifre çözülmüş
9 hrs
  -> thnx. :)

1308 days   confidence: Answerer confidence 5/5
çöp kutusu


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31