ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Turkish » Construction / Civil Engineering

power shift gear

Turkish translation: elektronik otomatik şanzıman

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power shift gear
Turkish translation:elektronik otomatik şanzıman
Entered by: Özden Arıkan

21:00 Jun 6, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / maintenance
English term or phrase: power shift gear
used with excavators
ilhanish
Turkey
Elektronik otomatik şanzıman
Explanation:
Algılayıcılardan gelen motor devri ve aktarılan güç bilgilerini seçilen vites konumu ile karşılaştıran bir yazılım sayesinde, doğru vites konumunu otomatik olarak seçen elektronik bir vites değiştirme düzeneği. Türkçe metinlerde İngilizce olarak bırakma eğilimi varsa da Türkçeleştirmek daha açıklayıcı olur.
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Elektronik otomatik şanzıman
Önder Öztürkçü
5otomaik vites/servo şanzıman
Salih1946
4power shift şanzıman
Yasemin Açıkgün


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
power shift şanzıman


Explanation:
Çok örneği var web sayfalarında.. Bir tanesi ;

http://fl.com.tr/tech/MULTI G.pdf

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Elektronik otomatik şanzıman


Explanation:
Algılayıcılardan gelen motor devri ve aktarılan güç bilgilerini seçilen vites konumu ile karşılaştıran bir yazılım sayesinde, doğru vites konumunu otomatik olarak seçen elektronik bir vites değiştirme düzeneği. Türkçe metinlerde İngilizce olarak bırakma eğilimi varsa da Türkçeleştirmek daha açıklayıcı olur.

Önder Öztürkçü
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkür ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nezih Doğu: kesinlikle katılıyorum ama şu şanjman vs şanzıman durumuna takılmış durumdayım
17 hrs
  -> Sağolun

agree  Sebla Ronayne: ben de katiliyorum
19 hrs
  -> Sağolun

agree  Serkan Doğan
4 days
  -> Sağolun

agree  Tevfik Turan: Türkçe bir âlem: "Gear" için kavrama ve transmisyon dışında bir de şanzıman, şanzuman ve şanjman arasında seçim yapabiliyorsunuz.
4 days
  -> Sağolun

922 days   confidence: Answerer confidence 5/5
otomaik vites/servo şanzıman


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31