KudoZ home » English to Turkish » Construction / Civil Engineering

earth-moving tyre

Turkish translation: hafriyat makineleri lastigi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:earth moving tyre
Turkish translation:hafriyat makineleri lastigi
Entered by: Ayse White

03:17 Jul 4, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: earth-moving tyre
Bir tür lastik ama ne tür?
Ayse White
United States
hafriyat makineleri lastiği
Explanation:
ingilizce-Türkçe
Tekik Terimler Lugatı
Nuri Özbalkan

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-04 07:26:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Teknik Terimler Lugatı olacaktı tabii.

ben sözlükteki karşılığı ayen yazdım. hafriyat yerine \"kazı\" kullanabilirsiiz şüphesiz ki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-05 05:47:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Doğru, inşaat makineleri de iş makinesi kapsamına girer ama iş makinesi daha genel bir terim bildiğim kadarıyla.
Selected response from:

Nilgün Bayram
Turkey
Grading comment
Sagol Nilbay. Ben de aslinda earth moving tyre diye birsey duymadim daha once ama kelime anlamlarindan agir is makinalari olabilecegini dusunmustum. Yine de emin olmak istedim. Herkese tesekkur ediyorum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3hafriyat makineleri lastiği
Nilgün Bayram
5 +2"eath-moving tire" diye bir terimi bugüne kadar duymadım.Adil Sönmez
4 +2İş Makinesi Lastiği
murat karahan
5not for grade
Selcuk Akyuz
3off-road lastikleri - not for grading Just in addition to Adil's answer
Olga Demiryurek


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
"eath-moving tire" diye bir terimi bugüne kadar duymadım.


Explanation:
"Off-road tire" "arazi lastiği)olsa gerek.

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: ben de duymadım
3 hrs

agree  Olga Demiryurek
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hafriyat makineleri lastiği


Explanation:
ingilizce-Türkçe
Tekik Terimler Lugatı
Nuri Özbalkan

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-04 07:26:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Teknik Terimler Lugatı olacaktı tabii.

ben sözlükteki karşılığı ayen yazdım. hafriyat yerine \"kazı\" kullanabilirsiiz şüphesiz ki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-05 05:47:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Doğru, inşaat makineleri de iş makinesi kapsamına girer ama iş makinesi daha genel bir terim bildiğim kadarıyla.

Nilgün Bayram
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Sagol Nilbay. Ben de aslinda earth moving tyre diye birsey duymadim daha once ama kelime anlamlarindan agir is makinalari olabilecegini dusunmustum. Yine de emin olmak istedim. Herkese tesekkur ediyorum.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation
2 hrs

agree  Özden Arıkan: daha genel olarak "iş makinesi" lastiği olsa gerek
5 hrs

agree  Selcuk Akyuz: "hafriyat" güzel bir sözcük bence
1 day16 hrs
  -> It's hard to say without more context. What's sure is that they're fighting with the law.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
off-road lastikleri - not for grading Just in addition to Adil's answer


Explanation:
One of the most common terms for this type of tires is OTR(off-the-road) tires or just off-road tires. I know one more expression: bias-ply tires. As far as I know OTR tires contain a much higher natural rubber content than either car or truck tires. My Turkish variant is not perfect of course , but I have come across the usage of the term .

Olga Demiryurek
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Russian

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
İş Makinesi Lastiği


Explanation:
Ağır hizmet lastiği ya da hizmet lastiği olarak da geçiyor.

310 numara, EM Earth Moving Special, http://www.sisanlastik.com/html/index2.html, ancak Off the Road Tire

http://www.petlas.com/gruplar.asp

http://www.lassa.com.tr/lassaweb/urunler_4_10.htm

murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nilgün Bayram: iş makinesi "torna tezgahı, taşlama makinesi, matkap makinesi, pompa,vs" birçok makineyi kapsayan bir terim ve "work machine" diye biliyorum. Burada söz k
1 hr
  -> torna tezgahında tekerleğin ne işi var :))

agree  Özden Arıkan: yok yok, iş makinesi diye kepçe, ekskavatör, dozer falan onlara denir
5 hrs

agree  Selcuk Akyuz
1 day3 hrs

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
not for grade


Explanation:
The New Oxford Dictionary of English

earth mover: (noun) a vehicle or machine designed to excavate large quantities of soil.
DERIVATIVES
earth moving (noun).



Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 43




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Selcuk Akyuz