KudoZ home » English to Turkish » Cooking / Culinary

4-course dinner

Turkish translation: 4 çeşit yemekten oluşan akşam yemeği


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:4-course dinner
Turkish translation:4 çeşit yemekten oluşan akşam yemeği
Entered by: Özden Arıkan

14:18 Aug 3, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Cooking / Culinary / Dinner Reception
English term or phrase: 4-course dinner
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Mustafa Altinkaya
4 çeşit yemekten oluşan akşam yemeği
Explanation:
http://www.topoftheworldlv.com/strat_din_tow_4di_dt.html
Selected response from:

Yasemin Açıkgün
Turkey
Grading comment
Teşekkürler...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +84 çeşit yemekten oluşan akşam yemeği
Yasemin Açıkgün
4 +14 serviste akşam yemeği
Nizamettin Yigit
3 +24 kap sunulan yemek/akşam yemeği
Özden Arıkan
54 çeşit akşam yemeği
Salih1946
44 öğünlü akşam yemeği
Mehmet Hascan


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
4 çeşit yemekten oluşan akşam yemeği


Explanation:
http://www.topoftheworldlv.com/strat_din_tow_4di_dt.html

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
19 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Balaban Cerit
30 mins
  -> teşekkür ederim

agree  DehaTranslation
46 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Emine Fougner
49 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Serdar Oncu
5 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Mehmet Hascan
5 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan
16 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Taner Göde: Yemekler sırayla geliyor ama... Yoksa hepsini aynı anda nasıl yiyecekler? Gerçi bulunduğum Adana'da meşhur Tarihi İstanbul Ocakbaşında yemeklerin hepsi aynı anda gelir ama o da bir istisnadır... İyi hafta sonları.
1 day38 mins
  -> teşekkür ederim

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
4 kap sunulan yemek/akşam yemeği


Explanation:
resmi ziyafet falansa "kap" kullanmak pek şık olmayabilir, o yüzden güveni fazla yükseltmeden alternatif olarak önereyim dedim, catering servisleri kullanmış ama...

veya 4 çeşit ikramlı?


    Reference: http://www.gulistanyemek.com/toplu_yemek.htm
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Evet, resepsiyon şeklinde bir akşam yemeği.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
16 hrs

agree  Taner Göde: 4-Gängen-Menü, Geçenlerde ProSieben'de Galileo proğramında çıktı, 500,-- Euro'ya özel aşçı eve gelip 2 kişilik 4-Gängen-Menü yaptı, enfesti doğrusu ("Rehrücken")...
1 day12 mins
  -> beste menü ist mengen menü, kein 4-gaengen-menü ;-)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
4 öğünlü akşam yemeği


Explanation:
ana yemek seçenekleri , günlük salata , vejeteryan menü , haftalık barbekü , spesiyal menüler ve tatlı servisinin yapıldığı 4 öğünlü akşam yemeği ...



    Reference: http://www.tatil.com/oteller/strandhotel_margaretha_st_wolfg...
Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
4 serviste akşam yemeği


Explanation:
Kaynaklarda birlik olmadığı için ben en yüksek özgüveni seçmedim.

Ben 4 course dinner'ın 4 illa da 4 çeşitle sınırlı olmayabileceğini 4 servisi ifade ettiğini ifade etmek için ayrı cevap yazdım.

Örnek:
İçececekler birer çeşittir, fakat course sayılmaz.
Bir courseda birden fazla çeşit olabilir. Mesela Elma turtası ile dondurma, keklerle meyve tabağı, servis yapılabilir. Servis sırasında isterseniz ikisini de alırsınız isterseniz dilediğiniz çeşidi alarak "course"unuzu tamamlarsınız.

Bu yüzden ben ana servis sayısını ifade ettiğini düşünüyorum.

Bu bağlantıda 3 course yemek mönülerine bakarsanız faydası olur.

http://www.eicc.co.uk/content/mediaassets/pdf/Three Course D...


Nizamettin Yigit
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Eigenlijk heb je gelijk. Zulke eetgewoontes hebben ze hier nog niet. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=4 gangen menu&meta=cr=co...
16 hrs

869 days   confidence: Answerer confidence 5/5
4 çeşit akşam yemeği


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4