KudoZ home » English to Turkish » Economics

emerging markets

Turkish translation: gelişmekte olan pazarlar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emerging markets
Turkish translation:gelişmekte olan pazarlar
Entered by: MURAT TUKEL

04:30 Mar 12, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: emerging markets
finans
MURAT TUKEL
United States
gelişmekte olan pazarlar - yeni parlayan pazarlar
Explanation:
"gelişmekte olan pazarlar", "gelişen pazarlar" "yeni parlayan pazarlar" Bu terimler sıkça kullanılıyor. Yeni ortaya çıkan pazarlar gibi başka karşılıklar da bulunabilir
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6gelişmekte olan pazarlar - yeni parlayan pazarlarUmit Altug
5 +1gelişmekte olan piyasa/yükselen piyasashenay kharatekin
5yükselen piyasalarxxxsirius77
5"Emerge" , Türkçe sözlüklerde:Adil Sönmez


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
gelişmekte olan pazarlar - yeni parlayan pazarlar


Explanation:
"gelişmekte olan pazarlar", "gelişen pazarlar" "yeni parlayan pazarlar" Bu terimler sıkça kullanılıyor. Yeni ortaya çıkan pazarlar gibi başka karşılıklar da bulunabilir


    Reference: http://www.acnielsen.com/markets/emerging/tr.htm
    Reference: http://www.enfal.de/gun20.htm
Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Omer Esener: Katiliyorum. Bu terim evvelce gelismekte olan/gelisen (developing) teriminin yerini aldi. Sermaye piyasalariyla ilgili belgelerde de daha "proaktif" bir terim olarak kullaniliyor.
30 mins

agree  1964: sanırım en yaygın gelişmekte olan pazarlar
1 hr

agree  UNSALAN
22 hrs

agree  sevinc altincekic: finans terimi olduğuna göre gelişmekte olan pazarlar
1 day9 hrs

agree  xxxNilgun Ozcan
24 days

agree  shenay kharatekin
365 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Emerge" , Türkçe sözlüklerde:


Explanation:
çıkmak (doğmak,hasıl olmak, meydana gelmek),
İngilizce sözlüklerde;
1)[özellikle önceden gizli tutulmuşsa] görünmek, meydana çıkmak,
2)[daha önce, bir süre için bulunulan yerden] çıkmak,
3) [bir güçlüğün veya içinde bulunulan kötü bir durumun] sonuna gelmek,
4) [bir gerçeğin, tartışma veya inceleme] sonucu olarak bilinir olmak,
5) [örneğin politika veya politik hareketin]mevcut olmaya başlaması,
6) belirmeye (görünmeye) başlamak,
7) açmak;çıkarmak; dağıtmak; evrim geçirmek, gelişmek, geliştirmek;
8) bir sıvıdan çıkmak
9) [özellikle ihtiyaç sonucu olarak]aydınlanan, bilinmeye başlayan durum ve şartlar

anlamlarına gelmektedir.

Sonuç olarak:

"emerging market";
1) çıkmakta olan pazarlar,
2) gelişmekte olan pazarlar,
3) geliştirilmekte olan pazarlar

anlamlarına gelmekte olup;
"yeni pazar" anlamını, her durumda taşımaz.


Adil Sönmez

145 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gelişmekte olan piyasa/yükselen piyasa


Explanation:
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası emerging zuhur eden
İş Dünyası emerging çıkan
İş Dünyası emerging continent yükselen
İş Dünyası emerging continent gelişen kıta
İş Dünyası emerging countries gelişen ülkeler
Genel Sözlük emerging economy yükselen ekonomi
Genel Sözlük emerging market gelişmekte olan piyasa
Genel Sözlük emerging market yükselen piyasa
İş Dünyası emerging countries / nations gelişmekte olan ülkeler


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-04 19:26:44 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

lar ekini unutmuşum çoğul olacaktı


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dy211
1957 days

2035 days   confidence: Answerer confidence 5/5
yükselen piyasalar


Explanation:
yükselen piyasalar

xxxsirius77
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish