KudoZ home » English to Turkish » Energy / Power Generation

fuel cell

Turkish translation: yakıt sellülü , yakıt pili


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fuel cell
Turkish translation:yakıt sellülü , yakıt pili
Entered by: Özden Arıkan

21:53 Apr 2, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: fuel cell
The European Commission has put hydrogen and fuel cells at the core of energy and research policy by establishing a new advisory body.
gokce akyurek
Yakıt sellülü , yakıt pili
Explanation:
Nuri Özbalkan

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 22:04:30 (GMT)
--------------------------------------------------

TEMEL YAKIT PİLİ TEKNOLOJİLERİ

Yakıt Pilleri, genellikle, kullanılan elektrolite göre sınıflandırılmaktadır. Günümüzde üzerinde çalışılan başlıca Yakıt Pili türleri şunlardır :

1. Proton Değişim Zarlı Yakıt Pili (Proton Exchange Membrane Fuel Cell - PEMFC)
2. Alkalin Yakıt Pili (Alkaline Fuel Cell - AFC)
3. Fosforik Asit Yakıt Pili (Phosphoric Acid Fuel Cell - PAFC)
4. Erimiş Karbonat Yakıt Pili (Molten Carbonate Fuel Cell - MCFC)
5. Katı Oksitli Yakıt Pili (Solid Oxide Fuel Cell - SOFC)
6. Direkt Metanol Yakıt Pili (Direct Metanol Fuel Cell - DMFC)

Tablo 1\'de çeşitli tiplerdeki yakıt pillerinin karşılaştırılması verilmektedir.

Tablo 1. Yakıt pili tipleri ve özellikleri.


KRİTEK 2001\"
... Günümüzde üzerinde çalışılan başlıca Yakıt Pili türleri
şunlardır : 1. Proton Değişim Zarlı Yakıt Pili (Proton ...
www.mam.gov.tr/enstituler/mktae/ kritek-kitap/kritek371-01.html - 13k - Önbellek - Benzer sayfalar

\"KRİTEK 2001\"
... Yakıt pili prensibi İngiliz William Robert Grove tarafından 1839\'da keşfedilmiş
ve 1954 yılında başarılı bir uygulaması gerçekleştirilmiştir. ...
www.mam.gov.tr/enstituler/mktae/ kritek-kitap/kritek371.html - 15k - Önbellek - Benzer sayfalar
[ www.mam.gov.tr alanından daha fazla sonuç göster ]

Tasarım ve Üretim Ar-Ge Proje Pazarı\'nda sunuşu yapılan ...
... Ersan KALAFATOĞLU, Doç.Dr. Fatma Gül BOYACI, TÜBİTAK MAM - MKTAE. 9, Konutlarda
Kullanılacak Yakıt Pili, Doç. ... 10, Otomotiv Sanayii için Yakıt Pili, Doç. ...
argepazari.metu.edu.tr/sunular.htm - 69k - Önbellek - Benzer sayfalar

Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6yakıt pili
Özden Arıkan
5 +3Yakıt sellülü, yakıt piliAdil Sönmez
3 +5Yakıt sellülü , yakıt pili
1964
5 +2Yakıt Hücresixxxd_murat
4yakıt hücresi, yakıt pilishenay kharatekin


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
yakıt pili


Explanation:
... 1. Proton Değişim Zarlı Yakıt Pili (Proton Exchange Membrane Fuel Cell - PEMFC)
2. Alkalin Yakıt Pili (Alkaline Fuel Cell - AFC) 3. Fosforik Asit Yakıt ...



    www.mam.gov.tr/enstituler/mktae/ kritek-kitap/kritek371-01.html
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
2 mins

agree  Will Matter
2 mins

agree  shenay kharatekin
3 hrs

agree  ATB Translation: Her ne kadar bazıları yakıt hücresi diyorsa da yakıt pili hedefi on ikiden vurur
4 hrs

neutral  xxxd_murat: bence hücre! pilden farklı bir yapıdır.
7 hrs

agree  Selcuk Akyuz
9 hrs

agree  Önder Öztürkçü
11 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
Yakıt sellülü , yakıt pili


Explanation:
Nuri Özbalkan

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 22:04:30 (GMT)
--------------------------------------------------

TEMEL YAKIT PİLİ TEKNOLOJİLERİ

Yakıt Pilleri, genellikle, kullanılan elektrolite göre sınıflandırılmaktadır. Günümüzde üzerinde çalışılan başlıca Yakıt Pili türleri şunlardır :

1. Proton Değişim Zarlı Yakıt Pili (Proton Exchange Membrane Fuel Cell - PEMFC)
2. Alkalin Yakıt Pili (Alkaline Fuel Cell - AFC)
3. Fosforik Asit Yakıt Pili (Phosphoric Acid Fuel Cell - PAFC)
4. Erimiş Karbonat Yakıt Pili (Molten Carbonate Fuel Cell - MCFC)
5. Katı Oksitli Yakıt Pili (Solid Oxide Fuel Cell - SOFC)
6. Direkt Metanol Yakıt Pili (Direct Metanol Fuel Cell - DMFC)

Tablo 1\'de çeşitli tiplerdeki yakıt pillerinin karşılaştırılması verilmektedir.

Tablo 1. Yakıt pili tipleri ve özellikleri.


KRİTEK 2001\"
... Günümüzde üzerinde çalışılan başlıca Yakıt Pili türleri
şunlardır : 1. Proton Değişim Zarlı Yakıt Pili (Proton ...
www.mam.gov.tr/enstituler/mktae/ kritek-kitap/kritek371-01.html - 13k - Önbellek - Benzer sayfalar

\"KRİTEK 2001\"
... Yakıt pili prensibi İngiliz William Robert Grove tarafından 1839\'da keşfedilmiş
ve 1954 yılında başarılı bir uygulaması gerçekleştirilmiştir. ...
www.mam.gov.tr/enstituler/mktae/ kritek-kitap/kritek371.html - 15k - Önbellek - Benzer sayfalar
[ www.mam.gov.tr alanından daha fazla sonuç göster ]

Tasarım ve Üretim Ar-Ge Proje Pazarı\'nda sunuşu yapılan ...
... Ersan KALAFATOĞLU, Doç.Dr. Fatma Gül BOYACI, TÜBİTAK MAM - MKTAE. 9, Konutlarda
Kullanılacak Yakıt Pili, Doç. ... 10, Otomotiv Sanayii için Yakıt Pili, Doç. ...
argepazari.metu.edu.tr/sunular.htm - 69k - Önbellek - Benzer sayfalar



1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
1 min
  -> Não é "ou" omoplata, Maria. *Era* omoplata, agora é escápula. Omoplata *não* deve mais ser utilizado em terminologia médica.

agree  shenay kharatekin: yakıt pili
3 hrs
  -> Iba a decir "ándate... (Chile) pero es bastante regional y bastante informal.

agree  ATB Translation: Nuri bey PEFC'deki PEM'in yapısını biliyor musunuz?
4 hrs
  -> gracias UNISON

neutral  xxxd_murat: pil olamayacak kadar büyük bi şey bu !
7 hrs
  -> Öyle mi ? Gidin Tübitak'taki bilim adamlarına anlatın.

agree  Selcuk Akyuz
9 hrs

agree  Özden Arıkan
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yakıt hücresi, yakıt pili


Explanation:
two offers


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Yakıt sellülü, yakıt pili


Explanation:
Kaynak: Chambers Science and Thechnology Dictionary
(Chem.) A galvanic cell in which the oxidation of fuel (e.g. methanol) is utilised to produce electric.

Kaynak: Elektrik Elektronik Nükleonik - Bilgisayar Terimleri Sözlüğü,M. Hilmi Özenli
Yakıt sellülü, yakıt pili

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Yukarıda aynısı var
1 hr

agree  xxxd_murat: Evet Adil Bey, Tayfun Beyin cevabı da bir önceki cevabın aynısı
1 hr
  -> Aynısına itirazım yok. Sadece Sözlükleri belirtmek isitedim.

agree  shenay kharatekin: yakıt pili
2 days2 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Yakıt Hücresi


Explanation:
Pil diyemeyiz, aşağıdaki linke bakmanızı tavsiye ederim, bildiğimiz pilden ne farkı olduğunu açıklıyor. Yararlı bir kaynak.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-03 05:35:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Hatta fazla uçmak olmasa ben \"enerji hücresi\" derdim ama....

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-03 05:39:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Bu da diğer bir kaynak \"semirmiş bir pil görüntüsü\" de verilmiş!

http://auto.howstuffworks.com/fuel-cell1.htm


    Reference: http://www.fuelcellpartnership.org/whatis.html
xxxd_murat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özden Arıkan: linkte "electric cell" ve "battery" ile karşılaştırma yapılması, "cell" sözcüğünün zaten "cüsse"ye değil "işlev"e atıfta bulunduğunu gösteriyor; aynı mantıkla "hücre" de pek büyük bir şeyi belirtmez zaten
1 hr
  -> Bence pil için baya büyük ya :)

agree  shenay kharatekin
3 hrs
  -> merci

agree  Necati Belenli
5 hrs