KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

insider

Turkish translation: içerden öğrenen


09:14 Feb 23, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: insider
insider /borsa/şirket, en iyi karşılayan kelime acaba nedir?
anakara
Turkish translation:içerden öğrenen
Explanation:
"Insider," genele açık olmayan kimi kritik bilgilere ulaşabilen, ya da bu bilgilere kamuoyuna açıklanmadan önce ulaşabilen ve bu nedenle de örneğin borsada bu bilgileri kullanarak maniplasyon yapabilen kişi demektir. Ki bu tür kişilerce yapılan işlemler de yasadışı sayılır ve cezai yaptırıma tabidir.

Borsa simisarı değildir.

Sermaye Piyasası Kurulu, "içerden öğrenen"i benimsemiş gibi gözüküyor.
Örneğin bkz.:www.spk.gov.tr/yayinlar/arastirmaraporlari/kye/sbas.pdf

Directors, senior officers and any other people, such as lawyers and accountants, who can be presumed to have access to non-public information concerning a company. It also includes anyone owning more than 10% of the voting shares in a corporation.
https://www.bmoinvestorline.com/EducationCentre/i.html

Bu tür kişilerin yaptığı işlemlere de "insider trading" (İçerden öğrenenin ticareti) deniyor. www.abgm.adalet.gov.tr/alperslayt.pdf
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6içerden öğrenen
Selçuk Budak
3 +3köstebek
(r) Duran, MBA
4AjanOzgur Aycin
4icerdenEnder Batur
4borsa simsarları
Sanye


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
borsa simsarları


Explanation:
http://www.zargan.com.tr/goster.asp?DisplayLang=1&dil=2&sozc...

Sanye
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
içerden öğrenen


Explanation:
"Insider," genele açık olmayan kimi kritik bilgilere ulaşabilen, ya da bu bilgilere kamuoyuna açıklanmadan önce ulaşabilen ve bu nedenle de örneğin borsada bu bilgileri kullanarak maniplasyon yapabilen kişi demektir. Ki bu tür kişilerce yapılan işlemler de yasadışı sayılır ve cezai yaptırıma tabidir.

Borsa simisarı değildir.

Sermaye Piyasası Kurulu, "içerden öğrenen"i benimsemiş gibi gözüküyor.
Örneğin bkz.:www.spk.gov.tr/yayinlar/arastirmaraporlari/kye/sbas.pdf

Directors, senior officers and any other people, such as lawyers and accountants, who can be presumed to have access to non-public information concerning a company. It also includes anyone owning more than 10% of the voting shares in a corporation.
https://www.bmoinvestorline.com/EducationCentre/i.html

Bu tür kişilerin yaptığı işlemlere de "insider trading" (İçerden öğrenenin ticareti) deniyor. www.abgm.adalet.gov.tr/alperslayt.pdf

Selçuk Budak
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leyal: içerden öğrenen/ bilgi alan
2 hrs
  -> teşekkürler

agree  Tim Drayton
5 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Emine Fougner
5 hrs
  -> teşekkürler

agree  Özden Arıkan: evet, ama, "içerİden"
12 hrs
  -> Düzelttiğin için teşekkürler. Şöyle bir baktım da, insanların yarısı benim gibi yanlış kullanıyor ("içerden dışardan"). Bu yarının içinde olmak da hoş değil tabii!

agree  A Y
1 day19 hrs

agree  Faruk Atabeyli: artık standartlaşmış, çok yerde kullanılıyor
2 days7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
icerden


Explanation:
Sirket icinde calisan veya calisanlardan bilgi (tuyo) alip borsa oyniyanlara satip/kullanip fenfaat sagliyan kimse. Insider information diye bu insider'lerin tasidigi bilgiye denir. Suctur. Icerden bilgi getiren/tasiyan kisi de kullanilabilir.

Ender Batur
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
köstebek


Explanation:
eğer Türkçe çok bilinen bir kelime arıyorsanız. Ancak köstebek borsada çok yerleşmiş bi terim değil.
Bu durumda
insider information=köstebek istihbaratı
olabilir.

(r) Duran, MBA
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ruzgar
8 hrs
  -> teşekkür

agree  Serkan Doğan
1 day1 hr
  -> teşekkür

agree  Guetta
2 days2 hrs
  -> teşekkürler

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ajan


Explanation:
Yaptigi is anlaminda ajan cagrisimi yapsada "icerde adamimiz var" anlamini vermek tek kelime ile pek kolay degil gibi.

Ozgur Aycin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish