KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

off-shore production

Turkish translation: deniz aşırı ülkelerde üretim faaliyetleri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:off-shore production
Turkish translation:deniz aşırı ülkelerde üretim faaliyetleri
Entered by: xxxsirius77

15:07 Sep 23, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: off-shore production
off-shore production
xxxsirius77
deniz aşırı ülkelerde üretim faaliyetleri
Explanation:

http://americanhistory.si.edu/sweatshops/ffchain/4t272.htm

... yaptığı dönemde kurduğu off-shore(deniz aşırı) şirketler ise baş rolü oynuyor. ... sadece Rus kaynaklı off-shore firmaları dikkate alındığında, ...
sure34.blogcu.com/627244/ - 34k

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:10:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://sfbay.craigslist.org/cls/409262860.html

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:12:37 GMT)
--------------------------------------------------

When an Australian firm sets up production in South East Asia, it often attracts criticism because it means losing jobs to low-cost labour in the region. However, our study shows that such criticism is not wholly justified. For many firms, offshore production is critical to establishing a long-term position as an insider in the market and therefore is critical to exports from an Australian base.
http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1467-9701...
Reference: http://www.google.ie/search?hl=en&q="deniz aşır%...



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:20:27 GMT)
--------------------------------------------------

Offshore production hits the trade deficit from both ends: goods once produced domestically become imports, and as production moves offshore the ability to export declines. When a U.S. business moves a factory to China, that factory's products cease to be potential exports and become imports.

http://www.vdare.com/roberts/economy_offshore.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:22:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eusa.net/pages/offshore/advantages.do

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2007-09-26 12:46:37 GMT)
--------------------------------------------------

Bu tartışmada, Kıbrıs Rum lideri Papadopulos’un avukatlık yaptığı dönemde kurduğu off-shore(deniz aşırı) şirketler ise baş rolü oynuyor.
http://sure34.blogcu.com/627244/

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2007-09-26 12:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

Deniz Aşırı (Offshore) Tesisler
http://www.tr.sgs.com/tr/home_tr_v2/lob/industrial_services_...
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3deniz aşırı ülkelerde üretim faaliyetleri
Mehmet Hascan
4 +1denizde (petrol/gaz) üretim(i)/deniz platformunda (petrol/gaz) üretim(i)
Bülent Malkoçlar
3yerinde üretim
Özden Arıkan
3milli şirketlere bağlı yabancı yan ve alt (bağlı) şirketlerin üretimi
ozan karakış


Discussion entries: 2





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
denizde (petrol/gaz) üretim(i)/deniz platformunda (petrol/gaz) üretim(i)


Explanation:
denizde (petrol/gaz) üretim(i)/deniz platformunda (petrol/gaz) üretim(i)

Bülent Malkoçlar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
49 mins
  -> Teşekkür ederim.

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
yerinde üretim


Explanation:
Off-shore, özellikle bankacılık söz konusu oldu mu Türkçede yaygınlıkla kullanılıyor. Gerçi ben, hiç değilse yanında, parantez içinde falan Türkçe karşılık da kullanmayı tercih ederdim. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın sitesinde off-shore ile birlikte "yerinde üretim" terimi kullanılmış:
"Yerinde (off-shore) üretim: Bir firmanın, taşıma maliyetlerini azaltarak, yasaklayıcı tarifelerden
kaçınmak, düşük işçilik ve girdi maliyetlerinden yararlanmak ve devlet teşviklerinden faydalanmak
için, hedef pazarda bir yer tesis ederek imalat yapmasıdır."
http://tinyurl.com/375sjw

Ancak Türkçe kaynaklarda "off-shore üretim" diye de epey bilgi bulabilirsiniz. Şu site ise terim ihtiyacınıza cevap vermese de, konuyla ilgili geniş bilgi sağlıyor:
http://www.off-shore.net/lang.tur/home.htm




Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kcda: Off-shore banking olsaydı belki. Ayrıca bu tür finansal hizmet sağlayan şirketler dünya üzerinde değişik adaların kapsamında oluyor. Off-shore banking in Cayman islands etc. Yerinde üretim, örnek: On-site production :)
20 hrs
  -> Teşekkürler, ancak "shore" teriminden ötürü ille bir ada, deniz vb düşünmek yanlış. "Shore" gibi bir terim kullanılmasının tek nedeni, kaynak dilin kaynağının bir "ada" ülkesi olması: C/f: "overseas". Şu linkteki tanıma da bkz. http://tinyurl.com/2dpwcd

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
milli şirketlere bağlı yabancı yan ve alt (bağlı) şirketlerin üretimi


Explanation:
Bir bağlam verilmediği için belki açık deniz üretimleri değildir diyerek ve iyi geceler dileyerek öneriyorum.

Offshore Production. Manufacturing activities and assembly operations of foreign subsidiaries or affiliates.

--------------------------------------------------
Note added at 1 saat (2007-09-23 16:56:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.itcdonline.com/introduction/glossary2_i-p.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 saat (2007-09-23 17:02:25 GMT)
--------------------------------------------------

vergilendirmenin belirlenmesi maksadıyla üretilmiş bir tanımlama olduğu anlaşılıyor

--------------------------------------------------
Note added at 1 gün13 saat (2007-09-25 04:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

milli şirketlere bağlı yabancı yan ve alt (bağlı) şirketlerin yurt dışı üretimi

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
deniz aşırı ülkelerde üretim faaliyetleri


Explanation:

http://americanhistory.si.edu/sweatshops/ffchain/4t272.htm

... yaptığı dönemde kurduğu off-shore(deniz aşırı) şirketler ise baş rolü oynuyor. ... sadece Rus kaynaklı off-shore firmaları dikkate alındığında, ...
sure34.blogcu.com/627244/ - 34k

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:10:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://sfbay.craigslist.org/cls/409262860.html

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:12:37 GMT)
--------------------------------------------------

When an Australian firm sets up production in South East Asia, it often attracts criticism because it means losing jobs to low-cost labour in the region. However, our study shows that such criticism is not wholly justified. For many firms, offshore production is critical to establishing a long-term position as an insider in the market and therefore is critical to exports from an Australian base.
http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1467-9701...
Reference: http://www.google.ie/search?hl=en&q="deniz aşır%...



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:20:27 GMT)
--------------------------------------------------

Offshore production hits the trade deficit from both ends: goods once produced domestically become imports, and as production moves offshore the ability to export declines. When a U.S. business moves a factory to China, that factory's products cease to be potential exports and become imports.

http://www.vdare.com/roberts/economy_offshore.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-24 08:22:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eusa.net/pages/offshore/advantages.do

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2007-09-26 12:46:37 GMT)
--------------------------------------------------

Bu tartışmada, Kıbrıs Rum lideri Papadopulos’un avukatlık yaptığı dönemde kurduğu off-shore(deniz aşırı) şirketler ise baş rolü oynuyor.
http://sure34.blogcu.com/627244/

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2007-09-26 12:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

Deniz Aşırı (Offshore) Tesisler
http://www.tr.sgs.com/tr/home_tr_v2/lob/industrial_services_...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış
1 hr
  -> Teşekkür ederim Ozan Bey.

agree  Cihan Gercek: özet hali de uygun: denizaşırı (/ "sınır ötesi") üretim
1 day1 hr
  -> Teşekkür ederim Cihan Bey.

agree  Kcda: "deniz aşırı üretim" (ülkeler veya faaliyet ile ilgili bir bağlam bulunmuyor)
1 day11 hrs
  -> Teşekkür ederim.

disagree  Ali Bayraktar: Deniz Aşırı Terimi = Overseas, Deniz Aşırı ülkeler=Overseas Countries, Şimdi birde tersten gidin çevirinizde? Deniz Aşırı Ülkeler Sorumlusu, Off-Shore Representative. talihsiz bir çeviri olmuş. Misyonum gereği etik olmasa dahi disagree vermek zorundayım.
1 day11 hrs
  -> Deniz Aşırı (Offshore) Tesisler - http://www.tr.sgs.com/tr/home_tr_v2/lob/industrial_services_...

agree  Serkan Doğan
2 days12 hrs
  -> Teşekkür ederim.