KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

crises ridden

Turkish translation: krizlerle dolu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crises ridden
Turkish translation:krizlerle dolu
Entered by: chevirmen

15:03 Oct 30, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: crises ridden
crises ridden
xxxsirius77
krizlerle dolu
Explanation:
Bir öneri.
Selected response from:

chevirmen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kriz içindeAli Bayraktar
5 +3krizlere maruz kalmış
Taner Göde
5 +1krizlerin hüküm sürdüğü
Ilhan Gadis
5krizlerin çokça yaşandığı
Mehmet Hascan
3 +1krizlerle dolu
chevirmen


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
crisis ridden
kriz içinde


Explanation:
crisis ridden olucak

Ali Bayraktar
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nahit Karataşlı
4 mins
  -> Tesekkurler

agree  ozan karakış
49 mins
  -> Tesekkurler

agree  Serkan Doğan
22 hrs
  -> Teşekkür Ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
krizlerle dolu


Explanation:
Bir öneri.

chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: -ridden : very full of something unpleasant
17 hrs
  -> Tesekkurler

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
krizlere maruz kalmış


Explanation:
Crises Ridden = Krizlere Maruz Kalmış

Havale işlemlerinde Dolara dayandığı ve Altınla beraber Doları rezervlerinde esas aldığı için Dolar sarsıntılara ve krizlere maruz kalmış duruma geldi. ...
www.hilafet.com/dergi/H120-129/H121/eurodolar.htm

SABAH - 20/05/2005 - Gazi Erçel Dolayısıyla, sistem görevini yerine getirmiyor ya da kısa süreli olarak yapıyorsa, krizlere maruz kalmış ve bunun etkilerini taşıması nedeniyle güçlü ...
www.sabah.com.tr/2005/05/20/yaz1350-30-127.html

Operasyonel Risk Credit Suisse (1977), Barings (1995), Daiwa (1995), Sumitomo (1996) gibi operasyonel risk ağırlıklı krizlere maruz kalmış bankaların küresel sistemde diğer ...
www.riskcenter.com.tr/operasyonelrisk/

Finansal Krizlerin Gölgesinde Yükselen - tahrip etkisi yüksek son derece şiddetli finansal krizlere maruz kalmış; küresel. iktisadî düzenin kaçınılmaz bir sonucu olarak, gelişmiş veya ...
www.tkb.com.tr/esa/GA/2005-GA/GA-05-01-02_Finansal_Kriz_ve_...

Kumrulular Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği Güçlü bir büyüme potansiyeline,dinamik bir ekonomik yapıya ve girişimci bir özel sektöre sahip olmasına rağmen,son yıllarda sık sık krizlere maruz kalmış ve ...
www.kumrulular.org/yazi_detay.php?id=14&yazar=2

Yeni Şafak - Yazarlar - 11.09.2007 Özal'dan sonra ANAP ciddi krizlere maruz kalmış ve bugünkü noktaya gelmiştir. Yine Demirel sonrasındaki DYP de T. Çiller'in başkanlığıyla birlikte eriyip ...
www.yenisafak.com.tr/yazarlar/?i=3848&y=DavutDursun

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ilhan Gadis
46 mins
  -> Sağolun Sn. Gadis.

agree  Gannush
11 hrs
  -> Sağolun Sn. Gannush

agree  sentaks
13 hrs
  -> Sağolun ve varolun.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
krizlerin hüküm sürdüğü


Explanation:
Bu da kullanılabilir diye düşündüm.

Ilhan Gadis
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sentaks
11 hrs
  -> thanks.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
krizlerin çokça yaşandığı


Explanation:
Fakat Türkiye ekonomik krizlerin çokça yaşandığı bir ülke. İşte bu ortamda insanların gelirleri değişebiliyor ve sıkıntılara girebiliyorlardı. ...
www.milligazete.com.tr/index.php?action=show&type=report&to... - 39k -

Tökezlemeler elbette oluyor, ekonomik durum siyasi durum, krizler çokça yaşandığı için, bunlara rağmen sürekli artış var. Tabii bir de az mal olunca ...
www.dinodream.com/forum/forum_posts.asp?TID=2446&PN=1 - 56k

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-10-31 09:31:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bu araştırmanın amacı, son yaşanan krizin ortaya koyduğu gerçekler ışığında bu .... www.dtm.gov.tr/dtmadmin/upload/EAD/KonjokturIzlemeDb/blm21....

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-10-31 09:33:12 GMT)
--------------------------------------------------

-ridden [in adjectives]
very full of something unpleasant:

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-10-31 09:56:07 GMT)
--------------------------------------------------

yok hayır bence ''krizlerin ** çokça ** yaşandığı'' bunu tam karşılıyor. Kolay gelsin..

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-10-31 10:01:12 GMT)
--------------------------------------------------

Aklıma bir de ''krizlerle dolu'' geliyor. Bunun Chevirmen zaten önermiş.

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 31
Notes to answerer
Asker: -ridden [in adjectives] very full of something unpleasant: bu açıklamaya göre, crises ridden için krizler içindeki daha uygun değil mi, ne dersiniz?