KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

niche position

Turkish translation: niş pozisyonu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:niche position
Turkish translation:niş pozisyonu
Entered by: Taner Göde

15:28 Feb 13, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / banking
English term or phrase: niche position
some banks pursued a strong niche player position...
xxxsirius77
niş pozisyonu
Explanation:
Piyasada kimsenin hizmet vermediği boşluklara "niş" deniliyor.

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=piyasa +niş&meta=

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-02-13 15:48:47 GMT)
--------------------------------------------------

Pazarlama ve fark yaratmak üzerine: En büyük kim?... pazardaki segmentlere çözüm sunma modelini benimseyenler , degerli musteri cekmeyi başaranlar , büyüyecek , piyasa niş oyuncuların egemenliğine girecek. ...
www.farketing.com/fikirler/2007/03/en_byk_kim.html

Bakış Açısı
Niş‘ler üzerinde de çalışmak gereklidir. Bu arada bu gibi piyasa niş‘leri bulmak stratejisi-. nin potansiyeline aşırı değer verilmekte ve böyle ...
www.hypo.li/daten/6/PDFs/Anlageservice_07_03_tr.pdf

Referans - Yarının Habercisi | Para kazanmanın yolu piyasadaki boş ...Bir iş kurmak veya işini geliştirmek isteyenler hep bir "niş" peşinde koşar. Çünkü piyasada bulunan boşluğa ilk girenler daha kolay müşteri bulur, ...
www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=61099

Bülent Akgül: NİŞ PAZARA GİRMEK, TAKLİT EDİLMEK VE YENİLMEK: GÜÇLÜ ...Yukarıdaki analiz de bizi niş pazarlarla ilgili üçüncü derse götürüyor: Öncü firma, öncü algılanmıyorsa, taklitçi firma piyasaya girmişse ve taklitçi firma ...
bulentakgul.blogspot.com/2007/11/ni-pazara-girmek-taklit-edilmek-ve.html

www.bursahber.com.trNiş pazarlar…! Piyasalarda “adı konulmamış” ama sıkı bir sıkıntı var… ... çalışacak niş üreticileri ve pazarlamacıları, ülkemiz için yepyeni bir piyasanın ...
www.bursahaber.com.tr/yazi.php?yazi=2918

KobiFinans > Bilgi Merkezi > Pazarlama > Niş Pazarlama > Niş ...Niş pazarlamanın önemi, boşlukları doldurmasından kaynaklanır. Yani, piyasada görülememiş ya da kimsenin aklına gelmemiş bir boşluk vardır ve eğer siz bu ...
www.kobifinans.com.tr/tr/icerik.php?Article=501&Where=bilgi...

LOJİPORT.COM - Türkiye artık niş pazar değil En yüksek katılımın yaşandığı Marine Money, Türkiye’nin artık ‘niş pazar’ değil, ... Piyasa ile ilgili gelişmelere değinen Karakoulakis, “Geçen yıl dünyada ...
www.lojiport.com/news_print.php?id=3172

Gürcan Banger - Yazılarım Niş pazar, ihtiyaçları kolayca başka mal ve hizmet satıcıları tarafından karşılanamayan müşterilerin bulundupu piyasa demek. Niş pazarın bir diğer özelliği ...
www.gurcanbanger.com/yaz/esk0510.htm

SABAH - 27/08/2006 - Emre Aköz Karşımızda bir ' niş piyasa' ('niche market') var. 'Niş piyasa'yı, ' dar piyasa' ya da 'odak piyasa' diye çevirebilir miyiz acaba? ...
www.sabah.com.tr/2006/08/27/yaz13-10-151.html

"Niş pazar değil, küresel oyuncu" | Denizhaber - Türk ..."Niş pazar değil, küresel oyuncu". En yüksek katılımın yaşandığı Marine Money ... Piyasa ile ilgili gelişmelere değinen Karakoulakis, “Geçen yıl dünyada ...
www.denizhaber.com.tr/GUNCEL/7682/Nis-pazar-degil-kuresel-o...
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1niş pozisyonu
Taner Göde
5küçük mudi konumu
Salih1946
4alanında lider konum
Ilhan Gadis


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
niş pozisyonu


Explanation:
Piyasada kimsenin hizmet vermediği boşluklara "niş" deniliyor.

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=piyasa +niş&meta=

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-02-13 15:48:47 GMT)
--------------------------------------------------

Pazarlama ve fark yaratmak üzerine: En büyük kim?... pazardaki segmentlere çözüm sunma modelini benimseyenler , degerli musteri cekmeyi başaranlar , büyüyecek , piyasa niş oyuncuların egemenliğine girecek. ...
www.farketing.com/fikirler/2007/03/en_byk_kim.html

Bakış Açısı
Niş‘ler üzerinde de çalışmak gereklidir. Bu arada bu gibi piyasa niş‘leri bulmak stratejisi-. nin potansiyeline aşırı değer verilmekte ve böyle ...
www.hypo.li/daten/6/PDFs/Anlageservice_07_03_tr.pdf

Referans - Yarının Habercisi | Para kazanmanın yolu piyasadaki boş ...Bir iş kurmak veya işini geliştirmek isteyenler hep bir "niş" peşinde koşar. Çünkü piyasada bulunan boşluğa ilk girenler daha kolay müşteri bulur, ...
www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=61099

Bülent Akgül: NİŞ PAZARA GİRMEK, TAKLİT EDİLMEK VE YENİLMEK: GÜÇLÜ ...Yukarıdaki analiz de bizi niş pazarlarla ilgili üçüncü derse götürüyor: Öncü firma, öncü algılanmıyorsa, taklitçi firma piyasaya girmişse ve taklitçi firma ...
bulentakgul.blogspot.com/2007/11/ni-pazara-girmek-taklit-edilmek-ve.html

www.bursahber.com.trNiş pazarlar…! Piyasalarda “adı konulmamış” ama sıkı bir sıkıntı var… ... çalışacak niş üreticileri ve pazarlamacıları, ülkemiz için yepyeni bir piyasanın ...
www.bursahaber.com.tr/yazi.php?yazi=2918

KobiFinans > Bilgi Merkezi > Pazarlama > Niş Pazarlama > Niş ...Niş pazarlamanın önemi, boşlukları doldurmasından kaynaklanır. Yani, piyasada görülememiş ya da kimsenin aklına gelmemiş bir boşluk vardır ve eğer siz bu ...
www.kobifinans.com.tr/tr/icerik.php?Article=501&Where=bilgi...

LOJİPORT.COM - Türkiye artık niş pazar değil En yüksek katılımın yaşandığı Marine Money, Türkiye’nin artık ‘niş pazar’ değil, ... Piyasa ile ilgili gelişmelere değinen Karakoulakis, “Geçen yıl dünyada ...
www.lojiport.com/news_print.php?id=3172

Gürcan Banger - Yazılarım Niş pazar, ihtiyaçları kolayca başka mal ve hizmet satıcıları tarafından karşılanamayan müşterilerin bulundupu piyasa demek. Niş pazarın bir diğer özelliği ...
www.gurcanbanger.com/yaz/esk0510.htm

SABAH - 27/08/2006 - Emre Aköz Karşımızda bir ' niş piyasa' ('niche market') var. 'Niş piyasa'yı, ' dar piyasa' ya da 'odak piyasa' diye çevirebilir miyiz acaba? ...
www.sabah.com.tr/2006/08/27/yaz13-10-151.html

"Niş pazar değil, küresel oyuncu" | Denizhaber - Türk ..."Niş pazar değil, küresel oyuncu". En yüksek katılımın yaşandığı Marine Money ... Piyasa ile ilgili gelişmelere değinen Karakoulakis, “Geçen yıl dünyada ...
www.denizhaber.com.tr/GUNCEL/7682/Nis-pazar-degil-kuresel-o...

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52
Grading comment
teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman
4 hrs
  -> Teşekkür ederim Sn. Cyrogenix.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alanında lider konum


Explanation:
"Uzmanlaştığı alanda lider konum" da denebilir.

http://dictionary.reference.com/browse/niche player?r=14

niche player:
a company holding a specialized and profitable part of a commercial market


Ilhan Gadis
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

313 days   confidence: Answerer confidence 5/5
küçük mudi konumu


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24