KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

global asset allocation

Turkish translation: küresel varlık dağılımı/tahsisi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:global asset allocation
Turkish translation:küresel varlık dağılımı/tahsisi
Entered by: Nahit Karataşlı

19:35 Mar 12, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: global asset allocation
They serve on global asset allocation committees of well-known financial institutions.

bir de exchange rate determinants, credit crunch terimlerini de açıklarsanız sevinirim.
Naile Sarmaşık
Turkey
küresel varlık dağılımı/tahsisi
Explanation:
Global Sermaye Piyasaları. İMKB Piyasa İstatistikleri. Kitap Tanıtımı ... bonolarına yönelik bir “varlık dağılımı” (asset allocation) stratejisi sınandı

--------------------------------------------------
Note added at 16 dakika (2008-03-12 19:51:53 GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]
TÜRK İ YE’DE REEL DÖV İ Z KURUNU BEL İ RLEYEN UZUN DÖNEML İ ETKENLER
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
“Fundamental Determinants of. the Long Run Real Exchange Rate: The Case of .... “Long Run and Short Run Determinants of the. Real Exchange Rate in Zambia”, ...
www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/985.pdf -


ngilizce bir söz, “Credit Crunch”. Finans ile ilgilenenler bu sözün anlamını zaten biliyor. Biz serbest bir çeviri ile “nakit eksikliği sorunu” diye Türkçeleştirdik. Sanırım bu çeviri istenen anlamı vermektedir.

Evet, şu anda dünyada bir nakit eksikliği sorunu/durumu var. Yani daha birkaç ay öncesinde olduğu gibi herkesin her yerinden para fışkırmıyor! Özellikle ABD ve Avrupa ülkelerinde para ve nakit çok kıt. Kredi maliyetleri yükseldi.

http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=84761&YZR...
Selected response from:

Nahit Karataşlı
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6küresel varlık dağılımı/tahsisi
Nahit Karataşlı
3 +2global portföy dağılımı
chevirmen


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
global portföy dağılımı


Explanation:
global portföy paylaşımı

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-03-12 19:42:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=global portföy dağıl...


    Reference: http://www.tureng.com/sozluk/asset/2/ceviri.html
chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman: "Varlık dağılımı" ve "varlık tahsisi" diye de geçiyor kaynaklarda ama sanıyorum en yaygın kullanım bu şekilde oluyor.
4 mins
  -> Teşekkürler

agree  Ali Bayraktar
4 mins
  -> Teşekkürler

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
küresel varlık dağılımı/tahsisi


Explanation:
Global Sermaye Piyasaları. İMKB Piyasa İstatistikleri. Kitap Tanıtımı ... bonolarına yönelik bir “varlık dağılımı” (asset allocation) stratejisi sınandı

--------------------------------------------------
Note added at 16 dakika (2008-03-12 19:51:53 GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]
TÜRK İ YE’DE REEL DÖV İ Z KURUNU BEL İ RLEYEN UZUN DÖNEML İ ETKENLER
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
“Fundamental Determinants of. the Long Run Real Exchange Rate: The Case of .... “Long Run and Short Run Determinants of the. Real Exchange Rate in Zambia”, ...
www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/985.pdf -


ngilizce bir söz, “Credit Crunch”. Finans ile ilgilenenler bu sözün anlamını zaten biliyor. Biz serbest bir çeviri ile “nakit eksikliği sorunu” diye Türkçeleştirdik. Sanırım bu çeviri istenen anlamı vermektedir.

Evet, şu anda dünyada bir nakit eksikliği sorunu/durumu var. Yani daha birkaç ay öncesinde olduğu gibi herkesin her yerinden para fışkırmıyor! Özellikle ABD ve Avrupa ülkelerinde para ve nakit çok kıt. Kredi maliyetleri yükseldi.

http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=84761&YZR...


    Reference: http://www.imkb.gov.tr/imkbdergisi/imkbdergisi1.htm
Nahit Karataşlı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Murat Uzum
2 hrs
  -> Sağolun Murat Bey.

agree  aydin kaya: "kaynak tahsisi" de şık durur bence
7 hrs
  -> Sağolun Aydın Bey.

agree  Serkan Doğan: hem de Türkçe..
14 hrs
  -> Sağolun Serkan Bey.

agree  komedya: güzel çeviri
15 hrs
  -> Sağolun Sn. Komedya.

agree  Taner Göde
18 hrs
  -> Sağolun Taner Bey.

agree  ozan karakış
1 day19 hrs
  -> Sağolun Ozan Bey.