KudoZ home » English to Turkish » Food & Drink

freeze dried instant coffee

Turkish translation: dondurulmus hazir kahve


14:44 Aug 20, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Food & Drink / food
English term or phrase: freeze dried instant coffee
bir ürün analiz belgesi içerisinde geçiyor, teşekkürler
xxxOnTheEdges
Turkish translation:dondurulmus hazir kahve
Explanation:
Bu da Ingilizceden direkt cevrilmesi biraz zor olan tamlamalardan biri. ABD de iki tur kahve vardir. Biri bizim nescafe olarak bildigimiz, ve direkt olarak sicak suyun icine karistirilarak yapilan kahvedir ve bu instant kahve (hazir kahve) olarak bilinir. Digeri ise kahve makinelerinde demleme usulu yapilan kahvedir. Sizin bahsettiginiz, birinci turdeki hazir kahvenin dondurulma yontemi ile paketlenmis kuru kahve turudur. Dondurulmus hazir kuru kahve diyerek cevirebilirsiniz.
Aysel
Selected response from:

Aysel Morin
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3dondurulmus hazir kahveAysel Morin
5Dondurularak kurutulmuş çabuk kahveburcin
5hazır kahveAYŞEN ǁLIŞKANER ֚TAŞ
5freeze driederhan ucgun
5DERİN DONDURMA SURETİLLE KURUTULMUŞAdil Sönmez


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
freeze dried


Explanation:
valal bu tabir tıpta liyofilize olarak geçer, bu tabir de fransızcadır ki birazdan daha net bir tabirle gelmeye çalışacağım bunu cavap olatrak değil sadece yardım olarak algılamanı rica ederim.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 14:55:44 (GMT)
--------------------------------------------------

http://inventors.about.com/library/inventors/blfrdrfood.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 14:56:31 (GMT)
--------------------------------------------------

yukarıdaki linkte ne olduğu tam olarak açıklanmış ama ben yine de liyofilize derdim.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 14:57:10 (GMT)
--------------------------------------------------

ya da dondurulmuş kuru neskafe gibi bi şey olur ki ...:))))

erhan ucgun
PRO pts in category: 6

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
DERİN DONDURMA SURETİLLE KURUTULMUŞ


Explanation:
ANINDA KAHVE

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 20:02:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Kurutma işlemi \"dondurmak\" suretiyle değil \"derin dondurmak\" suretiyle\" yapılır.

\"hazır kahve\" terim uygundur.

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
1 hr

disagree  Ebru Ozgen Oglesbay: instant coffee= hazır kahve. derin dondurulmuş'u ben de düşündüm ama deep frozen denmediğine göre derin dondurulmuş olmaz.
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
dondurulmus hazir kahve


Explanation:
Bu da Ingilizceden direkt cevrilmesi biraz zor olan tamlamalardan biri. ABD de iki tur kahve vardir. Biri bizim nescafe olarak bildigimiz, ve direkt olarak sicak suyun icine karistirilarak yapilan kahvedir ve bu instant kahve (hazir kahve) olarak bilinir. Digeri ise kahve makinelerinde demleme usulu yapilan kahvedir. Sizin bahsettiginiz, birinci turdeki hazir kahvenin dondurulma yontemi ile paketlenmis kuru kahve turudur. Dondurulmus hazir kuru kahve diyerek cevirebilirsiniz.
Aysel

Aysel Morin
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNilgun Ozcan: benze instant yerine hazir cuk oturmus, tebrikler
1 hr

agree  Ebru Ozgen Oglesbay: instant coffee'nin tam karşılığı hazır kahve. o yüzden dondurulmuş hazır kahve çok iyi olmuş.
2 hrs

agree  Estella
3 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
hazır kahve


Explanation:
halk arasında ( yani bizim aramızda :))))) 'nescafe' olarak bilinen hazır kahve aslında çekilmiş kahve çekirdeklerinin belirli oranda sıvı ile karıştırılarak dondurulması sonucu elde edilen granül şeklinde hazır kahvedir. bu yüzden hazır kahve demeniz yeterli bence. iyi çalışmalar
sevgilerimle:)

AYŞEN ǁLIŞKANER ֚TAŞ
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Dondurularak kurutulmuş çabuk kahve


Explanation:
"derin" dememiz için "deep" kelimesinin geçmesi gerekiyor.

burcin